whatsapp
الو اپلای
نامه دوم وقت سفارت برندگان لاتاری

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  23 اسفند 1401

تعداد نظرات :  0

نامه دوم وقت سفارت برندگان لاتاری چیست؟

لاتاری آمریکا برنامه‌ای ویژه برای دریافت ویزای ایالات متحده آمریکا است که در قالب قرعه‌کشی برای افراد از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. هر ساله حدود 000/55 ویزای دائمی برای ورود به آمریکا به برندگان قرعه کشی لاتاری اعطا خواهد شد. البته برنده شدن در لاتاری تنها راه ورود به امریکا نیست و پس از دریافت پذیرش باید نسبت به اخذ ویزای آمریکا که شامل مراحلی مانند حضور در سفارت آمریکا، انجام مصاحبه و همچنین بررسی نامه‌های مصاحبه است، اقدام کنید.

بنابراین مراحل پس از برنده شدن در لاتاری بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که سفارت آمریکا در داخل کشور قرار ندارد باید مناسب‌ترین روش برای حضور در سفارت آمریکا و مدیریت مالی را در نظر گرفت. از این رو در ادامه مقاله به بررسی نامه دریافت وقت و دعوت به مصاحبه خواهیم پرداخت.

 

نامه دعوت به مصاحبه لاتاری گرین کارت امریکا

در صورت برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا و تکمیل فرم DS-260 باید به سفارتخانه آمریکا مراجعه کنید تا مصاحبه با افسر صورت گیرد. از این رو محل و زمان مصاحبه توسط مرکز کنسولگری کنتاکی (KCC) به شما اطلاع داده خواهد شد.

پس از تکمیل فرم و به جریان افتادن پرونده شما، مرکز کنسولی آمریکا یا کنتاکی از طریق ایمیلی که در هنگام ثبت نام لاتاری آن را ثبت کرده‌اید، تاریخ دقیق و محل انجام مصاحبه را به شما اطلاع می‌دهد. درواقع این ایمیل به عنوان نامه دعوت به مصاحبه لاتاری شناخته می‌شود.

 

نامه دوم برندگان لاتاری گرین کارت امریکا

نامه دوم برندگان لاتاری آمریکا درواقع همان ایمیلی است که شما برای مصاحبه آمریکا دریافت می‌کنید. حال ممکن است این سوال برای شما بوجود آید که پس نامه اول برندگان لاتاری چیست؟ نامه اول همان بخش خبر قبولی است که از طریق سایت آن را مشاهده خواهید کرد.

از این رو پس از دریافت نامه اول یا خبر قبولی باید نسبت به تکمیل فرم درخواست DS-260 اقدام کنید تا نامه دوم وقت سفارت برندگان لاتاری خدمت شما ارسال شود که همان نامه دعوت به مصاحبه لاتاری خواهد بود.

 

مراحل دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری

در ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که نتایج لاتاری از طریق هیچگونه پیامک، ایمیل، تماس و راه‌های ارتباطی دیگر به شما ارسال نخواهد شد و تنها از وب سایت رسمی ثبت نام لاتاری و از طریق کد رهگیری باید نتایج را مشاهده کنید. در صورت برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، برای دریافت نامه دوم وقت سفارت برندگان لاتاری ابتدا به وب سایت رسمی لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov/ESC مراجعه کرده و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده، باید بخش‌ها را با دقت تکمیل کنید. این بخش‌ها شامل موارد زیر است:

  1. در قسمت اول باید شماره تاییدیه (Confirmation Number) 16 رقمی را وارد کنید. درواقع این همان کدی است که پس از ثبت نام در لاتاری دریافت کرده‌اید. این کد ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد است که باید در کادر مربوطه آن را به دقت وارد نمایید.
  2. قسمت بعدی مربوط به تکمیل نام خانوادگی (Last/Family Name) است که درواقع همان نام خانوادگی خود در هنگام ثبت نام را باید وارد کنید.
  3. در قسمت سوم باید سال تولد خود (Year of Birth) را انتخاب کنید. سال تولدی که در هنگام ثبت نام وارد کرده‌اید را در این بخش به میلادی وارد نمایید.
  4. سپس در قسمت اخر یا احراز هویت (Authentication) برای تشخیص عدم ربات، باید سوال پرسیده شده را با دقت پاسخ دهید. درنهایت با تکمیل تمام موارد، دکمه Submit را انتخاب کنید تا پرونده شما به اداره کنسولگری آمریکا ارسال شود.

 

زمان بررسی نامه دوم سفارت و پیگیری آن

پس از ارسال فرم DS-260 پرونده برنده‌شدگان لاتاری در جریان اداری سفارتخانه آمریکا قرار گرفته و فرایند بررسی از یک ماه تا یک سال ممکن است به طول بی‌انجامد. بنابراین در صورتی که ثبت نام لاتاری را به موسسه مهاجرتی الواپلای سپرده باشید، کارشناسان الواپلای پیگیری‌های لازم را در خصوص پرونده لاتاری انجام داده و جزئیات آن را به شما اطلاع خواهند داد.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .