whatsapp
الو اپلای
اجاره خانه در کشور ترکیه

نویسنده :  شیوا داداش زاده

بروزرسانی شده در :  16 آبان 1402

تعداد نظرات :  26

اجاره خانه در ترکیه

شرایط یا قوانین اجاره خانه در ترکیه چیست و اتباع خارجی در هنگام خرید یا اجاره ملک به چه نکاتی باید توجه کنند؟ چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟ بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به ترکیه دارند، ممکن است این سوال‌ها برایشان پیش آمده باشد. از طرفی برای اجاره خانه در این کشور باید نسبت به اخذ اقامت ترکیه اقدام کرده باشید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید ملکی را در ترکیه اجاره کنید.

هزینه‌های پایین و نزدیکی کشور ترکیه به ایران از یک طرف و عدم نیاز به گرفتن ویزا از طرف دیگر سبب شده تا بسیاری از ایرانیان به این کشور سفر یا مهاجرت کنند. گرچه هزینه‌های مربوط با اجاره خانه به مراتب بسیار پایین‌تر از رزرو هتل در ترکیه هست، اما اجاره نیز همانند خرید ملک در ترکیه برای اخذ قوانین خاصی دارد که باید آن‌ها را درنظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات اجاره خانه در ترکیه آشنا شوید.

یافتن خانه در ترکیه

 

شرایط و قوانین اجاره خانه در ترکیه

برای اجاره ملک در ترکیه باید با شرایط و قوانین کلی که توسط دولت برای تعیین شده آگاهی کامل داشته باشید. توجه کنید که اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با اجاره ملک در ترکیه امکانپذیر نیست و برای این کار باید ملکی با ارزش مشخص خریداری کنید. در ادامه به توضیح برخی از شرایط اجاره خانه در ترکیه می‌پردازیم:

  • مدت اجاره: مدت اجاره ملک در ترکیه به طور کلی یک سال است؛ اما مستاجر و مالک می‌توانند در قرارداد اجاره مدت طولانی‌تر یا کوتاه‌تری را در نظر بگیرند. همچنین در صورتی که مستاجر بخواهد قرارداد را تمدید کند باید حداقل یک ماه قبل از پایان قرارداد به مالک اطلاع دهد.
  • مبلغ اجاره: مبلغ اجاره برای هر ملک بسته به موقعیت ملک، متراژ و سایر شرایط آن متفاوت خواهد بود. معمولاً اجاره در ترکیه به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.
  • وضعیت ملک: مستاجر باید از وضعیت فیزیکی، امکانات ملک قانونی بودن ملک و عدم وجود مشکل در مالکیت آن اطمینان حاصل کند.
  • سایر هزینه‎ها: سایر هزینه‌ها مانند آب، برق، گاز و هزینه‌های مشترک می‌تواند بر عهده مستاجر یا مالک باشد. البته برخی هزینه‌های دیگر مانند: تعمیرات، تعویض لوازم آسیب دیده و سایر بر عهده مستاجر خواهد بود.
  • پرداخت دپوزیت: مستاجر باید دپوزیت یا همان پول پیش به مالک پرداخت کند که معمولاً اجاره دو یا سه ماه است. در صورت تأخیر مستاجر در پرداخت اجاره و یا عودت ملک آسیب دیده، مالک می‌تواند از مبلغ ودیعه استفاده کرده و خسارات وارده را از آن کسر کند.
  • قوانین محلی: هر شهر و منطقه در ترکیه قوانین خاص خود را در زمینه اجاره ملک دارد. بنابراین، قبل از اجاره ملک بهتر است با قوانین محلی مربوطه آشنا شوید.

 

متوسط قیمت اجاره خانه در ترکیه

هزینه اجاره آپارتمان در ترکیه بسیار مناسب‌تر از ایران هست. در اجاره آپارتمان به صورت سالیانه یا طولانی مدت در ترکیه نیازی به پرداخت رهن وجود ندارد و فقط مبلغ اجاره بر اساس توافق به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود و حتی نیازی به دادن چک ضمانت برای اجاره نیست. البته مستاجر باید مبلغی را به عنوان پول پیش به صاحبخانه تحویل دهد که در واقع می‌توان گفت ضمانت پرداخت به موقع اجاره منزل و هم چنین استفاده درست از خانه است.

قیمت حداقل اجاره خانه در ترکیه باتوجه به شهر، منطقه، محله، سال ساخت، تعداد واحد آپارتمان، امکانات و سایر در ترکیه بسیار متفاوت هست. به عنوان مثال اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه ۱۰۰ متری نوساز در استانبول مبلغ 3.500 لیر است؛ در حالیکه همان متراژ آپارتمان را در بیلیک دوزو می‌توانید با حدود 18.0۰۰ لیر یا در آکسارای با 2.0۰۰ لیر اجاره کنید.

بطور کلی اگر قصد دارید آپارتمانی خارج از سواحل دریای اژه یا مدیترانه اجاره کنید، برای یک واحد دو اتاقه در ترکیه باید ماهیانه حدود 4.000 الی 6.000 لیر (200-330 یورو) در نظر داشته باشید. اگر نوساز بودن خانه برای شما در اولویت بوده و مبلغ پایینی برای اجاره خانه دارید پیشنهاد می‌کنیم از محله‌های اطراف استانبول خانه اجاره کنید. هزینه اجاره خانه در محله‌هایی مانند ساری‌یر، بیلکدوزو و سایر اجاره خانه یا حتی در شهرهایی مانند اسپارتا ترکیه که شهر توریستی به حساب می‌آید بسیار مناسب خواهد بود.

 

گرفتن قیمت خانه در ترکیه

 

شرایط رهن خانه در ترکیه

در ابتدا لازم است بدانید در کشور ترکیه رهن خانه‌‌ امکان‌پذیر نیست؛ یا باید خانه را خریداری کرده یا آن را اجاره کنید. اگر از طریق آژانس‌های املاک نسبت به اجاره ملک اقدام نمایید، باید 12% از مجموع کرایه منزل را به آژانس پرداخت کنید. البته زمانیکه ملک را اجاره کردید نیز می‌بایست دو برابر مبلغ کرایه یک ماه را به عنوان دپوزیت (پول پیش)‌ به مالک بپردازید.

به عنوان مثال اگر مبلغ اجاره ماهیانه شما ۱.۵۰۰ لیر هست، باید مبلغ ۳.۰۰۰ هزار لیر به صاحبخانه پرداخت نمایید. مبلغ پیش‌پرداخت نزد صاحب‌خانه تا پایان مدت قرارداد باقی می‌ماند و اگر شما در پرداخت اجاره کوتاهی نکرده یا آسیبی به منزل وارد نکرده باشید بعد از پایان مدت قرارداد به شما برگردانده خواهد شد.

 

اخذ اقامت با اجاره ملک در ترکیه

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم برای اجاره ملک در ترکیه باید اقامت این کشور را با استفاده از روش‌های مهاجرتی (تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و سایر) دریافت کنید. بنابراین با اجاره ملک در ترکیه امکان اخذ اقامت دائم وجود ندارد. همچنین تمدید اجاره به معنای تمدید اقامت نیست و از این طریق نمی‌توانید اقامت خود را تمدید کنید.

شاید در چند سال اخیر اجاره خانه در ترکیه یکی از روش‌های اخذ اقامت ترکیه بود، اما در حال حاضر بدلیل تغییر قوانین مهاجرتی و اقامتی اتباع خارجه این امر مقدور نیست. درصورتی که بخواهید برای سفر، کسب تجربه یا جستجوی کار به ترکیه بروید و نیازی به دریافت کارت اقامت یا کیملیک کارت ترکیه ندارید برای کاهش هزینه‌های خود بهتر است خانه اجاره کنید.

 

هزینه اجاره خانه در ترکیه

 

ثبت اجاره نامه در اداره مهاجرت ترکیه

بعد از دریافت اقامت، کیملیک کارت ترکیه و سند اجاره نامه لازم است تا آدرس خود را در اداره مهاجرت ترکیه ثبت نمایید. در صورتی که بعد از گذشت چند ماه آدرس خود را تغییر دهید باید هر چه سریع‌تر این موضوع را به اداره مهاجرت و پلیس گزارش دهید تا محل اقامت جدید شما به صورت قانونی ثبت شود.

اگر اقامت توریستی دریافت کرده باشید با استفاده از اجاره‌نامه فقط می‌توانید یک سال در ترکیه بمانید و بعد از یک سال اقامت شما با اجاره‎نامه تمدید نخواهد شد و باید برای تمدید اقامت ترکیه از روش‌های دیگری مانند خرید ملک در ترکیه استفاده کنید.

 

اجاره ملک مشترک

در ترکیه امکان اجاره ملک به صورت اشتراکی وجود دارد، در این صورت اجاره نامه رسمی به اسم یک نفر خواهد بود و اجازه اقامت نیز فقط به همان یک نفر داده می‌شود؛ مگر این که ساکنین با همدیگر ارتباط نسبی داشته باشند که در این صورت می توان برای اعضای خانواده نیز درخواست اقامت یک ساله یا همان اقامت توریستی ثبت کرد.

 

تنظیم قرار داد رسمی اجاره نامه در ترکیه

قرارداد اجاره نامه سندی مکتوب است که به طور رسمی به صاحبخانه اجازه می‌دهد خانه را به مستاجر واگذار کرده و مستاجر نیز می‌تواند با پرداخت اجاره از خانه استفاده کند. اجاره همچنین به عنوان یک سند رسمی که تعهدات طرفین در آن قابل پیگیری هست به خصوص در مواقع اختلاف بین مستاجر و صاحبخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورتیکه تصمیم به اجاره خانه در ترکیه دارید، باید به همراه مالک اجاره نامه رسمی محضری امضاء نمایید. اطلاعات زیر باید حتما در قرارداد اجاره‌نامه بین مستاجر خارجی و مالک درج شود:

  • شماره آپارتمان
  • محله
  • خیابان اصلی و خیابان فرعی که خانه در آن قرار دارد
  • نوع ملک اجاره ای
  • نام و نام خانوادگی مالک
  • شماره شناسایی صاحب املاکC.
  • آدرس مالک
  • نام و نام خانوادگی مستاجر
  • شماره شناسایی مستاجرC.
  • آدرس مستاجر
  • تاریخ شروع اجاره
  • مدت قرارداد
  • هزینه اجاره ماهانه
  • اجاره سالانه
  • زمان پرداخت اجاره
  • هدف استفاده
  • وضعیت ملک
  • دارایی های تحویل داده شده با اجاره

 

اجاره مستقیم خانه از مالک

 

توجه به کمیسیون اجاره ملک ترکیه

اگر خانه‌ای را از طریق املاک و مستغلات اجاره نمایید، باید کمیسیون دفتر املاک را پرداخت کنید. صرف نظر از مدت قرارداد ، 12 الی 15% هزینه اجاره یک سال + مالیات بر ارزش افزوده (۱۸٪) را باید بپردازید که این هزینه فقط یک بار از مستاجر دریافت می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک آپارتمان با اجاره ماهانه ۱۰۰۰ لیر اجاره کنید باید ۱۲۰۰ لیر+ ۲۱۶ لیر مالیات بر ارزش افزوده یعنی در مجموع ۱۴۱۶ لیر جدای از اجاره پرداخت نمایید.

 

البته شما می‌توانید با مراجعه به صاحب ملک بدون مراجعه آژانس‌های، خانه‌ای را اجاره کنید. در این حالت نیازی به پرداخت مبلغ ۱۴۱۶ لیر کمیسیون املاک و مستغلات نیست. با این حال قبل از انجام هر کاری پیشنهاد می‌کنیم نسبت به افتتاح حساب در ترکیه چه در بانک زراعت و چه بانک ایش اقدام نمایید تا بتوانید تمام پرداختی‌ها را به صورت مستند از حساب شخصی خود انجام دهید و زمانی که ملکی را تحویل می‌گیرید حتما از صاحبخانه درخواست نمایید تا تمام قبض‌های مربوط به ملک را تسویه کند و به شما تحویل دهد.

 

نکات مهم اجاره خانه در ترکیه

اگر قصد اجاره ملک در ترکیه را دارید بهتر است با نکات پیرامون آن در این کشور آشنا شوید که این نکات به شرح زیر است:

  • قیمت اجاره در ترکیه کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. البته این قیمت پایین به معنای کیفیت پایین‌تر نیست و کیفیت املاک در ترکیه از وضعیت قابل توجهی برخوردارند.
  • برای پرداخت هزینه ملک و اجاره ماهانه باید یک حساب بانکی در ترکیه داشته باشید. همچنین مبلغ پیش پرداخت یا سپرده باید در قرارداد ذکر شود.
  • در صورتی که ملک مشاع باشد، شرایط مالکیت مشترک باید در قرارداد اجاره حتماً ذکر گردد. همچنین مشخص شود که چه کسی مسئول پرداخت هزینه‌های مربوط به ملک است.
  • معمولاً در ساختمان‌های جدید مستاجر باید هزینه سیستم‌های امنیتی، پارکینگ، استخر و سایر امکانات را پرداخت کند.
  • در مناطقی توریستی، مستاجرین ممکن است ملک را به صورت فصلی اجاره کنند. در این صورت مستاجر باید اجاره بها را به طور کامل پرداخت کند و در فصل‌های دیگر نمی‌تواند به ملک دسترسی داشته باشد.
  • ملکی که برای اجاره به منظور اقامت توریستی در نظر گرفته‌اید باید مجوز اجاره کوتاه مدت به توریست‌ها را داشته باشد.
  • اگر بصورت بلند مدت ملکی را اجاره کردید، علاوه بر مجوز اجاره باید در محضر رسمی و معتبر ثبت گردد.
  • در استانبول ساختمان‌های قدیمی و بدور از وسایل حمل و نقل عمومی شهری از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند.
  • در نظر داشته باشید که در مدت اجاره هر گونه خسارتی که به ملک و یا اشیاء وارد شود را باید در زمان تحویل ملک به صاحب ملک پرداخت نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس شهری یا مینی بوس در نزدیکی خانه شما وجود دارد؛ چراکه هزینه تردد در ترکیه بسیار بالا است.
  • بعد از ثبت اجاره نامه در آژانس املاک ترکیه لازم است به همراه اجاره نامه به نزدیک‌ترین شعب اداره‌های گاز، برق و آب در ترکیه مراجعه کنید. برای دریافت اجازه استفاده از آن‌ها باید حداقل 300 لیر به عنوان دپوزیت در هرکدام از این ادارات بپردازید.

 

هزینه اجاره خانه در ترکیه

 

بهترین مناطق برای اجاره خانه در ترکیه

در ترکیه و به خصوص در استانبول مفهومی به نام بالا شهر و پایین شهر وجود ندارد و شما می‌توانید در یک منطقه علاوه بر خانه‌های ساده و ارزان، آپارتمان‌های گران قیمتی را نیز مشاهده کنید. البته برخی از محله‌ها مانند فاتیح استانبول بسیار پرطرفدار هستند.

برخلاف ایران اجاره آپارتمان‌ها و سوئیت‌های ارزان در استانبول به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه خیلی رایج است. بطور مثال اگر به دنبال اجاره آپارتمان دو خوابه در تقسیم هستید مبالغ از ۳۰۰ الی ۵۰۰ لیر در روز متغییر هست. حتی خرید ملک در ترکیه با قیمت مناسب در مناطق بیلیک دوزو و اسن یورد با تسهیلات کم بهره ممکن خواهد بود.

 

بهترین مناطق اجاره ملک در استانبول

استانبول شهری بزرگ با محله‌های زیادی است که تجربه زندگی متفاوتی را می‌توانید در آن‌‌ها داشته باشید. برخی از مناطق محبوب برای اجاره آپارتمان در استانبول عبارتند از:

  • باکرکوی
  • شیشلی
  • ببک
  • بی اوغلو
  • کادیکوی
  • وادی استانبول
  • مس هتن
  • سلطان احمد
  • نیشان تاشی
  • بشیکتاش
  • ماسلاک
  • آتاکوی
  • آتاکنت
  • کاغادحانه

هر یک از این محله ها ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب بهترین منطقه به میزان بودجه، ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد هر محله تحقیق کرده و شخصاً از آن‌ها بازدید کنید. علاوه بر این بهتر است در هنگام انتخاب محل زندگی، عواملی مانند نزدیکی به حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و سرگرمی را در نظر بگیرید.

 

بهترین مناطق برای اجاره خانه در ترکیه

 

مناطق ممنوعه برای اجاره خانه در ترکیه

اگر به دنبال اجاره ملک در ترکیه هستید نباید در مناطق ممنوعه اقدام کنید؛ چراکه اداره مهاجرت به برخی از مناطق مجوز خرید ملک نمی‌دهد. مناطق ممنوعه محله‌هایی هستند که بیش از 25 درصد ساکنین کل آن محله اتباع خارجی زندگی می‌کنند. در ادامه لیست مناطق ممنوعه در شهرهای استانبول، آنتالیا و آنکارا بیان شده است:

  • منطقه بیلیکدوزو محله osb
  • منطقه سارییر(sarıyer) محله ماسلاک (maslak)
  • منطقه اسنیورت محله آل اِولر (alevler)، محله گوک اِولر(gökevler)، محله کوزا(koza)، محله پیری رئیس(piri reis )، محله یشیل کنت (yeşilkent) و محله ظفِر (zafer)
  • منطقه بی اوغلو(beyoğlu) محله بولبول(bülbül )، محله چوکور(çukur)، محله کامر حاتون(kamer hatun)، محله کیا تپه(kocatepe) و محله شهیت موحتار(şehit muhtar)
  • منطقه باشاک شهیر(başakşehit) محله ایکی تِلّی(ikitelli) و محله زیا گوکالپ (ziya gökalp)
  • منطقه زیتین بورنو(zeytinburnu) محله مالتپه (maltepe)
  • منطقه توزلا (tuzla) محله آیدین لی (aydınlı)
  • تمامی محله‌های منطقه فاتیح (fatih)
  • منطقه شیشلی (şişli) محله مجیدیه کوی(mecidiyeköy)، محله اینونو(inönü) و محله ارگنه کن(ergenekon)
  • منطقه عمرانیه(ümraniye) محله دودوللو(dudullu)
  • منطقه آوجیلار(avcilar) محله دنیزکوشکلِر (denizköşkler)
  • منطقه کوچوک چکمجه (kucukçekmece) محله بِش یول(beşyol)
  • منطقه بشیکتاش(beşiktaş) محله ییلدیز (yıldız)

 

اجاره ملک در استانبول

 

سایت های مرتبط با اجاره خانه در استانبول

 

جمع بندی

به طور کلی اجاره ملک در ترکیه مزایا و معایب خود را دارد و برای انتخاب بهترین منطقه باید به شرایط بازار املاک در ترکیه و انتظارات خود توجه کنید. همچنین اگر قرارداد اجاره ملک به درستی تنظیم شده و تمامی شرایط آن به درستی رعایت شود، اجاره ملک در این کشور فرصت خوبی خواهد بود. اجاره خانه در ترکیه به دلیل قیمت مناسب املاک و شرایط مساعد برای مستاجران گزینه مناسبی برای اقامت کوتاه مدت یا اخذ اقامت توریستی است؛ همچنین می‌تواند به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در ترکیه مفید باشد.

در این مقاله سعی کردیم جزئیات کامل اجاره ملک در کشور ترکیه مانند شرایط و قوانین، قیمت، روند اخذ اقامت ترکیه، بهترین مناطق برای اجاره و نکات مهم را خدمت شما بیان کنیم. با این حال برای دریافت بروزترین اطلاعات در این زمینه می‌توانید به موسسه الواپلای مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بفرمایید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
4.4 از 5 با 124 رای

  • Behnam shayani

    1401-08-06 در 9:20 ق.ظ

    اجاره ویلا برای دوهفته

    • شیوا داداش زاده

      1401-08-08 در 10:21 ق.ظ

      سلام
      فعلا خدمات اجاره روزانه رو نداریم

  • مهرنوش حاج عظیم زنجانی

    1401-04-07 در 6:34 ب.ظ

    با عرض سلام و وقت بخیر میخواهم بدانم اجاره سوییت کوچک برای پسرم در محله اسکیشهیر ماهیانه چقدر است لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    • شیوا داداش زاده

      1401-04-08 در 10:01 ق.ظ

      سلام
      متاسفانه اسکی شهیر رو کار نمی کنیم

  • صفا امین

    1401-03-23 در 5:58 ب.ظ

    سلام… خیلی دوست دارم خانه‌ای روستایی در نزدیکی ترابزون یا Rize یا Hopa اجاره کنم… میشه راهنمایی کنید لطفا

    • شیوا داداش زاده

      1401-03-30 در 4:33 ب.ظ

      سلام
      با شماره 02188884645 تماس بگیرید راهنماییتون کنند

  • مجيد مطلبي

    1401-03-08 در 7:08 ق.ظ

    سلام يك واحد يك خواب مبله براي يك ماه اجاره مي خواهم

    • شیوا داداش زاده

      1401-03-08 در 3:52 ب.ظ

      سلام
      لطفا با شماره 02188884645 تماس بگیرید راهنماییتون کنند

  • عصمت دهقان

    1401-02-26 در 8:11 ب.ظ

    سلام آیا با اجاره خانه درترکیه می توانم اقامت یکساله بگیرم؟

    • شیوا داداش زاده

      1401-02-28 در 1:19 ب.ظ

      سلام
      متاسفانه در حال حاضر اقامت های توریستی از طریق اجاره ملک به سختی داده می شود.

  • کیوان

    1400-10-16 در 1:21 ق.ظ

    مطالب سایت مفید هست فط اگر قوانین و بندهای موجود در قرار داد های رسمی و محضری را در اسن سایت به نمایش بزاری خیلی عالی خواد شد . بسیاری از ابهامات از بین خواهد رفت . ارادتمند شما

    • شیوا داداش زاده

      1400-10-20 در 8:33 ب.ظ

      سلام
      بله حتما

  • ali

    1400-03-17 در 9:47 ب.ظ

    ترکیه در موضوع مالک و مستاجر در اجرای ان در واقع از بدترین کشورهای دنیاست . املاکچی من در نبود من خانه ام را غارت کرده و توسط روابط مرا دو ماه در بازداشت کمپ نگهداشته و هنوز هم موفق به یک شکایت قابل جرا نشده ام

    • شیوا داداش زاده

      1400-03-20 در 9:49 ق.ظ

      سلام.
      شما اگر اجاره نامه رسمی نوتر دار داشته باشید بر اساس قانون هیچ کس نمی تونه به خونه شما تعرض کن. احتمالا مشکل از جاهای دیگر بوده است.

  • امیر فرد

    1399-03-27 در 4:47 ق.ظ

    باسلام و احترام – از آمریکا تماس میگیرم – اگر بخواهم یک ویلای سه اطاق خوابه برای مدت سه ماه در سواحل آنتالیا اجاره نمایم از چه طریق باید اقدام کرد ؟ اغلب وبسایت های آژانس های املاک ترکیه بزبان محلی هستند – اگر به آنتالیا مسافرت نمائیم آیا میتوان در مدت یکهفته موفق به اجاره چنین ویلائی بشویم ؟ حدود اجاره ها برای این مدت جه میزان است ؟ آیا موسسه شما میتواند به من کمک کند تا محل مطمئن و قابل سکونتی که بدور از هرگونه مشکل و ناامنی باشداجاره نمایم ؟ باتشکر .

    • شیوا داداش زاده

      1399-04-18 در 2:30 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر باشه
      با شماره واتس آپ ترکیه ما تماس بگیرید تا براتون رزرو رو انجام بدند.00905526412234

  • پریسا

    1399-03-16 در 12:56 ق.ظ

    سلاموقت بخیر،برای اقامت تحصیلی پزشکی چ شرایطی لازم است؟

  • مهرداد

    1399-03-12 در 12:16 ق.ظ

    سلام جایی فرمودید اجاره کننده کمیسیون پرداخت نمیکنه چند خط پایین‌تر فرمودید 12درصد مجموع اجاره رو باید کمیسیون بده. بالاخره باید بده یا نه

    • شیوا داداش زاده

      1399-03-17 در 3:42 ب.ظ

      سلام
      بستگی به توافقتون با مالک داره قانونا نباید پرداخت کنید ولی عموما مالک ها عنوان می کنند که شما هم باید پرداخت کنید.

  • مهدي خزائي

    1399-02-06 در 10:41 ب.ظ

    با سلام؛ من با ماهي ٢ ميليون تومان كجاي آلانيا ميتونم يكساله آپارتمان اجاره كنم و اقامت بگيرم.

  • رامین

    1398-08-09 در 2:56 ب.ظ

    سلام ، اگه شخصی از یه کشور اروپایی بخواهد دائمی در ترکیه زندگی کند باید همچنین اقامت یک ساله بگیرد؟

    • مدیر سایت

      1398-08-11 در 10:44 ق.ظ

      سلام دوست عزیز ، نوع اقامت در ترکیه بر اساس علت اقامت شما در ترکیه تعیین میشود شما میتوانید از طریق های تحصیلی ، کاری ، سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه اقامت دریافت کنید که هر کدام از این موارد هم روند کار متفاوتی دارند .

  • محمد

    1398-07-13 در 10:30 ق.ظ

    با سلام در رابطه با اجاره نامه های صوری که برای اقامت موقت گرفتن در ترکیه هست توضیح بفرمایید

    • شیوا داداش زاده

      1398-07-13 در 2:44 ب.ظ

      خیلی به شما پیشنهاد نمی کنیم زیرا با اجاره نامه های صوری نمی توانید اقامت اخذ کنید در صورتی هم که اخذ کنید تمدید نمی شود زیرا مدت زمان حضور شما در ترکیه بررسی می شود

تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .