whatsapp
الو اپلای
برای مهاجرت به ترکیه چه وسایلی ببریم

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  21 آبان 1401

تعداد نظرات :  0

برای مهاجرت به ترکیه چه وسایلی ببریم

زندگی در کشورهای دیگر یکی از رویاهای همیشگی بسیاری از ایرانیان بوده است. بسیاری از افراد با دلایل و انگیزه‌های متفاوت تصمیم به مهاجرت می‌گیرند . شرایط سیاسی، اقتصادی ، سرمایه‌گذاری و خواه تنها تمایل به تجربه‌ی زندگی در جایی دیگر! مهاجرت به خارج از کشور یکی از مهم‌ترین نقل‌مکان‌هایی است که ممکن است در زندگی هر کس اتفاق بیفتد . یکی از بزرگترین مشکلات برای افرادی که قصد مهاجرت دارند ، عدم برنامه‌ریزی دقیق برای سفرشان است ، بسیاری از افراد از نحوه صحیح جمع‌آوری اقلام و وسایل ضروری‌ خود آگاهی ندارند و همیشه در حال دست و پنجه نرم کردن با این معضل بزرگ هستند . طبیعی است که قرار گرفتن در محیطی کاملا جدید و تازه ، قدری سخت و استرس‌آور است ، بنابراین قطعا پیش از سفر باید برنامه‌ریزی کرده باشید و بدانید در بدو ورود چه اتفاقاتی پیش روی شماست ! به همین دلیل باید پیش از مهاجرت تمامی جوانب را بسنجید و کارهایتان را با دقت انجام دهید . برای مهاجرت نیاز نیست تمامی وسایلتان را با خود ببرید ، شما باید تا جای ممکن ، سبک سفرکنید . با بردن وسیله اضافه ، متحمل خسارات مالی زیادی خواهید شد . بهتر است حد الامکان ، فقط و فقط وسایل مورد نیاز خود را ببرید . بهتر است قبل از جمع کردن ، لیست تمامی وسایلی که نیاز دارید را در دفتری تهیه کنید تا با دقت بیشتر وسایلتان را جمع کنید . برای راحتی این کار در این مقاله فهرستی ساده اما کاربردی تهیه کرده ایم تا افرادی که قصد مهاجرت دارند را از سردرگمی برهانیم .

 

 

کسانی که قصد مهاجرت دارند و به خصوص افرادی که قصد اجاره منزل و اقامت در ترکیه و استانبول را دارند ، وسایلی که با خود می برند کمی با وسایلی که هنگام سفر همراه دارند متفاوت هست . ما با توجه به تجربه خود در زمینه اقامت در استانبول یک لیست از این موارد را برای شما تهیه کرده ایم . که شامل چند سری وسیله و مواد غذایی می شود یک سری مواردی هستند که شما در ابتدای ورود و اقامت در منزلی که اجاره کرده اید حتی اگر به صورت مبله باشد نیاز خواهید داشت که البته این وسایل را می توان در اولین فرصت هم از نزدیک ترین فروشگاه هم تهیه کرد . ولی چون ممکن است زمانی که خانه را تحویل میگیرد و وارد آن می شوید زمان مناسبی برای خرید نداشته باشید و یا به علت خستگی ترجیج بدهید استراحت کنید . یکی از اصلی ترین مواردی که باید توجه شود مدارک و اسناد مهم است . همچنین لیستس از لباس و وسایل الکترونیک مورد نیاز نیز در نظر گرفته شده است .

 

مواد خوراکی : این لیست شامل مواد غذایی هست که در ایران زیاد استفاده می شود ولی در ترکیه و خصوصا استانبول نیست یا در هر فروشگاه و محله ای پیدا نمی شود یا بسیار گران هستند . پس بهتر هست که در صورا امکان این مواد خوراکی را با خود ببرید ، که این مواد شامل لیست موارد زیر است :

نبات ، لپه ، لپه باقالی ، لیمو عمانی ، آلوخشک ، زعفران ، کشمش ، کشک ، پسته ، زرشک

پسته در ترکیه به وفور یافت می شود ولی پسته ای که استفاده می کنند اغلب کوچک و بسیار خشک می باشد و مورد پسند ایرانی ها نیست .

کشک که بهتر است به صورت مواد پاستوریزه که بسته و درب دار و با نوشته باشد ، کشک خشک را در فرودگاه بعضی کشورها ممکن است ایراد بگیرند .

انواع سبزیجات معطر خشک که برای کوفته و ترشی و قرمه سبزی نیاز دارید خصوصا شنبلیله و تره و کشنیز، ممکن هست در بازار روزهای محلات گشنیز تازه پیدا کنید ولی مغازه ها و فروشگاه ها معمولا ندارند . و گلپر اگر اهل باقالی با گلپر یا ترشی هستید .

نکته : بهتر هست تمامی سبزی خشک ها به صورت پودر نشده باشد که در فرودگاه برای بررسی مشکلی نباشد .

 

وسایل شخصی : این لیست شامل وسایل شخصی می شود و در ابتدای اقامت تا قبل از آشنا شدن با محل اقامت در استانبول یا ترکیه به آنها نیاز پیدا خواهید کرد .

ملحفه حداقل دو عدد به همراه یک بالش نرم که جای زیادی اشغال نکند. پتوی سفری

وسایل بهداشتی شخصی ؛ صابون ، مسواک، حوله دست و حوله حمام ، تیغ ، افتر شیو ، اسپری و ادکلون ،

کرم مرطوب کننده ، پماد آلفا و پماد اکسید دوزنگ

چسب زخم و چسب نواری

دستمال کاغذی و دستمال مرطوب و نوار بهداشتی برای بانوان

ناخن گیر، قیچی کوچک، سوزن و چند قرقره و نخ و سنجاق، دقت کنید که این وسایل را داخل ساکی که توی هواپیما می برید نگذارید .

بشقاب، لیوان، قاشق یک بار مصرف و چند متر سفره یک بار مصرف

دمپایی پلاستکی و دمپایی رو فرشی

مقدار کمی چای، قند، نان و آجیل و شیرینی خشک

کتاب های مورد علاقه

داروهای عمومی مثل سرماخوردگی و آنتی هیستامین و … البته به مقدار کم

 

اسناد مهم : مدارک شناسایی از جمله پاسپورت مهم ترین مدرکی است که بهتر است قبل از جمع کردن چمدان ، آن را داخل کیف دستس خود بگذارید . پول نقد خود به هیچ عنوان داخل چمدان نگذارید . اگر به قصد تحصیل مهاجرت می کنید مدارک تحصیلی را فراموش نکنید .

 

وسایل الکترونیک : همراه داشتن وسایل الکترونیکی چون تلفن همراه و شارژر ، لپ تاپ و شارژر لب تاپ ، هندزفری و …

 

لباس : در هنگام جمع کردن چمدان به لباس هایی که نیاز دارید با توجه به میزان بار مجاز خود ، توجه داشته باشید . بهتر است بیشتر لباس های خود را با توجه به فصلی که در آن مهاجرت می کنید ، انتخاب کنید .

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
4 از 5 با 4 رای

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .