whatsapp
الو اپلای
تشریفات عروسی در ترکیه

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  15 اسفند 1401

تعداد نظرات :  2

تشریفات عروسی در ترکیه

برگزاری عروسی در ترکیه یکی از مراسم‌های پرشور و خاطره‌انگیز است که بسیاری از زوج‌ها در سراسر جهان عروسی خود را در این کشور زیبا برگزار می‌کنند. از دلایل جذابیت آن می‌توان به فرهنگ و هنر کشور ترکیه اشاره کرد که در تشریفات عروسی به خوبی نمایان می‌شود. این مراسم‌ها با رنگ‌های پرشور، زیبا و هنری بسیاری همراه هستند که به مراسم هویت خاص و متفاوتی می‌بخشند.

علاوه بر آن ترکیه کشوری میهمان‌نواز بوده که مردم آن بسیار دوست‌دار و خوش‌رو هستند. هتل‌ها، تالارها، فضاهای فوق‌العاده، رستوران‌ها و محل‌های تفریحی در ترکیه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که موجب شده تا این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای برگزاری مراسم و جشن‌های عروسی تبدیل شود. شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، کاپادوکیا و بدروم از جمله بهترین مناطق برای برگزاری مراسم عروسی شیک و به شمار می‌آیند. در ادامه به توضیح بیشتری در رابطه با تشریفات عروسی در ترکیه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

 

 

آیا برگزاری مراسم عروسی در ترکیه مناسب است؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که مردم آن دارای فرهنگ و تاریخ قدیمی هستند و از این جهت به دلیل داشتن یک میراث فرهنگی بسیار غنی، جذابیت ویژه‌ای برای مراسم عروسی دارد. علاوه بر آن کشور ترکیه به عنوان مقصدی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های عروسی دارای امکانات، مناظر بکر، سواحل زیبا، فرهنگ غنی و جاذبه‌های بسیاری است که می‌تواند برای عروس و داماد و همچنین میهمانان آن‌ها تجربه بی‌نظیری را به ارمغان آورد.

همچنین ترکیه دارای موقعیت مکانی بسیار مناسبی بوده و براحتی قابل دسترس است. با فراهم بودن امکانات حمل و نقل عمومی و فرودگاه‌های بین‌المللی در شهرهای مختلف ترکیه، میهمانان براحتی می‌توانند به این کشور سفر کنند. جالب است بدانید هرساله مراسم‌های عروسی مانند عروسی‌های هندی، لبنانی، ایرانی، پاکستانی، عربی و بسیاری دیگر در این کشور برگزار می‌شود.

نکات مهم برای برگزاری عروسی در ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه دارای اقلیمی گرم و خشک است، فصل بهار و اوایل فصل پاییز زمان مناسبی برای برگزاری عروسی هستند. در فصل بهار، طبیعت برای عکاسی بهترین حالت خود را دارد و از هوای ملایم و خنکی برخوردار است. همچنین در فصل پاییز ماه‌های اولیه نیز هوا بسیار مطبوع و مناسب برگزاری مراسم عروسی خواهد بود. از دیگر نکاتی که در هنگام برگزاری و تشریفات عروسی در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است:

انتخاب مکان

مکان برگزاری مراسم عروسی در ترکیه بسیار مهم است. برخی از مکان‌های محبوب برای برگزاری این مراسم‌ها، هتل‌ها، قصرها، خانه‌های سنتی و محل‌های تفریحی هستند. از طرفی برخی از این مکان‌ها می‌توانند خدمات آرایشگری، عکاسی، موسیقی و سفره‌آرایی را نیز فراهم کنند.

غذا و شیرینی

غذا و شیرینی در مراسم عروسی در کشور ترکیه دارای اهمیت بسیاری است. اغلب در این مراسم‌ها غذاهای محلی مانند پیله، کباب، پلو و انواع خورش‌ها سرو می‌شوند. همچنین شیرینی‌های محلی مانند باقلوا و کاراجا بسیار محبوب هستند.

لباس عروس و داماد

از موارد مهم در مراسم عروسی در ترکیه، لباس عروس و داماد است. در ترکیه عروس‌ها معمولاً لباس‌های سنتی مانند “کیناره” یا “فاتحه” را پوشیده و دامادها نیز لباس‌های سنتی مانند “تشک‌در” یا “فرنگی” را می‌پوشند.

موسیقی و رقص

موسیقی و رقص از مهم‌ترین بخش تشریفات عروسی در ترکیه محسوب می‌شود. در این مراسم‌ها، موسیقی محلی به همراه رقص‌های سنتی اجرا شده که برای میهمانان بسیار جذاب و شادی‌آور هستند.

 

 

هزینه های برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ترکیه همواره از سوالات زوج‌هایی است که می‌خواهند در این کشور مراسم خود را برگزار کنند. البته لازم به ذکر است برگزاری مراسم عروسی به عواملی مانند تعداد میهمانان، انتخاب محل برگزاری، نوع پکیج عروسی و شرایط شما بستگی دارد. هتل‌های لوکس ترکیه برای برگزاری مراسم عروسی و جشن‌های مختلف، بسته‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که قیمت آن‌ها از بین 9000 الی 17000 هزار یورو متغیر است. همچنین هزینه‌های تشریفات عروسی در ترکیه شامل آرایشگری، گل‌ها، دکوراسیون، خدمات محل برگزارکننده، کارت دعوت، موسیقی و سفر نیز خواهد بود.

مکان های برگزاری عروسی در شهر استانبول

شهر استانبول باتوجه به زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ متنوع و تاریخ پربار، محلی بسیار مناسب برای برگزاری مراسم عروسی است. از هتل‌های شیک گرفته تا کشتی‌های جذاب می‌توانید مراسم خود را در بهترین حالت برگزار کنید. در ادامه برخی به معرفی بهترین مکان‌های مناسب برای تشریفات عروسی در ترکیه می‌پردازیم:

 

هتل قصر Ciragan Palace Kempinski

هتل قصر Ciragan Palace Kempinski

هتل قصر Ciragan Palace Kempinski از لوکس‌ترین هتل‌های استانبول است؛ این هتل در قصری تاریخی قرار گرفته که در سال 1863 ساخته شده و در گذشته به عنوان محل اقامت امپراطوری عثمانی در نظر گرفته شده بود. هتل قصر با قرارگیری در تنگه بسفر شامل امکاناتی مانند 310 اتاق و سوئییت لوکس، چندین رستوران، بار و کافه، استخر و سونا، مرکز آرایش و زیبایی، مرکز تجاری، سالن رقص، مرکز ورزشی، فضای باز با منظره‌های خیره‌کننده از دریای مرمره و پل‌های بسیار زیبا مانند پل بسفروس می‌شود.

اگر بدنبال برگزاری مراسم عروسی لوکس با سبکی کلاسیک هستید، هتل قصر Ciragan Palace Kempinski از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. به عنوان یک مکان برگزاری مراسم عروسی، این هتل دارای تالارهای بزرگ و شیکی است که برای جشن‌های عروسی، مراسم نامزدی و همچنین باغ‌های زیبای این هتل برای برگزاری مراسم‌هایی در فضای باز بسیار مناسب هستند.

 

هتل شانگریلا بسفروس استانبول

هتل شانگریلا بسفروس استانبول

هتل شانگریلا بسفروس استانبول از دیگر هتل‌های برجسته و لوکس ترکیه است که اکثر زوج‌ها این هتل را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب می‌کنند. هتل شاگریلا دارای امکانات رفاهی و آسایشی بسیاری مانند اتاق‌های شیک، رستوران‌های باکیفیت و تالارهای بزرگ است. همچنین موقعیت بسیار عالی این هتل در منطقه بسفروس با دید دریای مرمر و پل بسفروس از دیگر ویژگی‌های این هتل است.

 

هتل چهار فصل استانبول

هتل چهارفصل از هتل‌های معروف شهر استانبول ترکیه است که در مرکز شهر قرار دارد. از امکانات این هتل می‌توان به اتاق‌ها و سوئیت‌ها با امکانات مدرن، رستوران، کافه، تالار، سالن ورزش و مواردی دیگر اشاره کرد. این هتل به عنوان یکی از بهترین مکان‌های اقامتی در استانبول شناخته می‌شود و به دلیل موقعیت مرکزی، امکان دسترسی به اماکن تاریخی، فرهنگی و خرید در شهر را فراهم می‌کند. همچنین این هتل با داشتن تالارهای بزرگ و شیک و همچنین سالن‌های رقص به عنوان یکی از مکان‌های برگزاری عروسی نیز بسیار مناسب است و اقامتی راحت را برای میهمانان فراهم می‌کند.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

  • امیر اکبری

    1402-07-04 در 9:13 ب.ظ

    سلام

    ببخشید، می‌خواستم درباره قیمت‌های برگزاری عروسی و پکیج‌های عروسی در ترکیه برای تابستان اطلاعات بیشتری بدست بیارم؟

    من به برگزاری عروسی در اطراف ماه‌های تیر یا مرداد برای تعداد ۸۰ نفر مهمان علاقه دارم. لطفاً اگر امکانش هست در مورد قیمت‌ها و پکیج‌ها به من اطلاع بدید؟

    ممنون

    • شیوا داداش زاده

      1402-09-07 در 8:16 ب.ظ

      سلام
      با شماره 02188884645 تماس بگیرید راهنماییتون کنند.

تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .