whatsapp
الو اپلای
تمکن مالی برای لاتاری

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  8 خرداد 1402

تعداد نظرات :  0

تمکن مالی برای لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا، از راه‌های مهاجرت به این کشور است که هرساله توسط مرکز کنسولگری کنتاکی به صورت رایگان برگزار می‌شود و تمام افراد از سراسر جهان می‌توانند شانس خود را با شرکت در این برنامه برای اخذ اقامت دائم آمریکا امتحان کنند. هدف اصلی این برنامه، تنوع فرهنگی و جغرافیایی آمریکا بوده که امکان به دست آوردن اقامت دائم در این کشور را برای اتباع خارجی فراهم کند.

با این حال برنده شدگان در این برنامه باید مدارک لازم را به سفارت آمریکا ارائه کنند که یکی از مهم‌ترین مدارک اثبات تمکن مالی برای لاتاری است. برندگان لاتاری گرین کارت با ارائه این مدرک نشان می‌دهند که دارایی و منابع مالی کافی برای زندگی مستقل و بدون نیاز به کمک دیگران در آمریکا هستند. این امر ثابت می‌کند که آن‌ها توانایی مالی دارند تا هزینه‌های زندگی را پرداخت کرده و بدون وابستگی مالی به دولت آمریکا زندگی کنند. در صورتی که شما از برندگان یا شرکت کنندگان لاتاری هستید برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه تمکن مالی برای لاتاری چقدر است و از چه بانکی باید دریافت کنید؛ ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

 

میزان تمکن مالی برای لاتاری

شرایط مربوط به تمکن مالی هرساله توسط وزارت امور خارجه آمریکا تعیین می‌شود و این شرایط ممکن است در طول زمان تغییر کند. علاوه بر این، میزان تمکن مالی مورد نیاز برای لاتاری ممکن است بر اساس تعداد اعضای خانواده که در درخواست اصلی شرکت می‌کنند، متغیر باشد.

بطور کلی در صورت برنده شدن در لاتاری برای اثبات تمکن مالی باید تمکن شما معادل با 125درصد از مقدار خط فقط آمریکا باشد؛ درواقع باید ثابت کنید دارایی‌های شما بالاتر از خط فقر کنونی آمریکا است. همچنین برای تمکن مالی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه پیشنهاد شغل از یک کارفرمای آمریکایی یا فیش حقوقی از شغل فعلی در آمریکا.
  • کپی‌ از صورتحساب‌های بانکی با موجودی کنونی؛ یا صورتحساب بانکی که سپرده و برداشت‌های سالانه را به همراه موجودی کنونی و نحوه انتقال پول به آمریکا را نشان می‌دهد.
  • کپی سند مالکیت زمین یا سند مالکیت دیگر املاک
  • کپی‌ مدارک مالکیت بیمه‌‌ها
  • اثبات سایر درآمدها مانند درآمد از سرمایه‌گذاری یا حقوق نویسندگی و تالیف.

 

میزان دقیق تمکن مالی برای برندگان لاتاری 2024

میزان تمکن مالی به ازای هر عضو خانواده در جدول زیر برای لاتاری 2024 بیان شده است:

تعداد اعضا میزان تمکن مالی برای لاتاری

(%25 بالای خط فقر آمریکا)

1 نفر 225/18 دلار
2 نفر 650/24 دلار
3 نفر 075/31 دلار
4 نفر 500/37 دلار
5 نفر 925/43 دلار
6 نفر 350/50 دلار
7 نفر 775/56 دلار
8 نفر 200/63 دلار
بیش از 8 نفر (برای هر نفر اضافی) مبلغ قبلی + 900/5 دلار

 

ضرورت اثبات تمکن مالی برندگان لاتاری

تمکن مالی یکی از مدارک ضروری برای برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا است. برای ارسال مدارک و مصاحبه لاتاری نیز باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات مراجعه کنید. همانطور که گفته شد برای اثبات تمکن مالی باید برگه گواهی صورتحساب بانکی، مدارک مالکیت املاک یا سرمایه‌های دیگر را به افسر مربوطه ارائه دهید.

با اثبات تمکن مالی نشان داده می‌دهید که می‌توانید به طور مستقل در آمریکا زندگی کنید و نیازی به استفاده از منابع دولتی ندارید. همچنین برای دریافت گواهی تمکن مالی تفاوتی بین بانک‌های خصوصی و دولتی نیست و از هر بانکی می‌توانید تمکن را دریافت نمایید؛ حتی اگر بانک موردنظر در لیست تحریم‌های کشور آمریکا وجود داشته باشد.

 

اهمیت اثبات تمکن مالی برای مهاجرت

بطور کلی تمکن مالی برای مهاجرت به معنای داشتن منابع مالی کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی و انتقال به کشور مورد نظر است. هنگامی که فرد تمکن مالی لازم را دارد، احتمالاً قادر به تسهیل فرآیند مهاجرت و سازگاری بهتر با شرایط جدید خواهد بود. تمکن مالی برای مهاجرت می‌تواند شامل هزینه‌های زندگی، تحصیلی، سرمایه کارآفرینی و پشتیبانی از خانواده باشد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تمکن مالی برای مهاجرت در هر کشور ممکن است متفاوت باشد و می‌تواند بر اساس قوانین و مقررات مهاجرتی آن کشور تغییر کند. بنابراین، برای مهاجرت موفق، باید مطالعه دقیقی درباره نیازهای مالی کشور مقصد خود داشته و همچنین توانایی تأمین منابع مالی لازم را داشته باشید تا بتوانید شرایط خود را  بهبود ببخشید. لازم به ذکر است، میزان تمکن مالی در لاتاری نسبت به روش‌های دیگر مهاجرتی کمی پایین‌تر خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید از کارشناسان الواپلای راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. خدمات مشاوره لاتاری موسسه الواپلای با کیفیت بالا در کوتاه‌ترین زمان خدمت شما ارائه می‌شود. برای ارتباط با کارشناسان الواپلای می‌توانید با شماره 88884645-021 یا راه‌های ارتباطی دیگر که در وب سایت درج شده‌اند تماس بفرمایید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
5 از 5 با 3 رای

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .