whatsapp
الو اپلای

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  4 بهمن 1401

تعداد نظرات :  0

معرفی 5 کسب و کار زودبازده در ترکیه

امروزه کشور ترکیه از لحاظ اقتصادی، یک قدرت منطقه‌ای به حساب می‌آید؛ بطوریکه در میان اقتصادهای جهان رتبه بیستم را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل سرمایه گذاری یا راه‌‌اندازی کسب و کار در ترکیه می‌تواند ایده بسیار خوبی بویژه برای اتباع خارجی به نظر برسد. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد در سراسر جهان تمایل به راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه داشته باشند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید در ترکیه کسب و کاری راه‌اندازی کنید، در ابتدا باید نوع کسب و کار خود را مشخص کنید، سپس با در نظر گرفتن تمام جوانب، باید نسبت به دریافت مجوز کار یا به ترکی “چالیشما ایزنی” اقدام نمایید. در ادامه 5 کسب و کار زودبازده در ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا با آشنایی بیشتر بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

 

 

شرایط راه اندازی کسب و کارهای زودبازده در ترکیه

حتما می‌دانید که برای گذران زندگی در کشوری مانند ترکیه باید شغلی مناسب داشته باشید تا بتوانید زندگی باکیفیتی را تجربه کنید. در ادامه مشاغلی را معرفی می‌کنیم که براحتی می‌توانید پس از مهاجرت به این کشور این کسب و کارها را راه‌اندازی کنید یا در شرکت‌های مربوطه مشغول به کار شوید.

برای کار در این مشاغل نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی نیست و تنها با داشتن مهارت‌های کافی و مجوزهای لازم می‌توانید شغل خود را داشته باشید. حتی در غیر این صورت نیز با شرکت در دوره‌ها و کسب آموزش می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به مهارت‌های لازم دست پیدا کنید.  از مشاغلی که محبوبیت و درامد بسیاری در ترکیه بویژه برای ما ایرانی‌ها دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1.    آموزش زبان انگلیسی

اگر مسلط به زبان انگلیسی هستید و در این رشته تحصیل کرده‌اید، براحتی می‌توانید در ترکیه این زبان بین‌المللی را تدریس کنید. جالب است بدانید که برای این شغل نیازی به یادگیری زبان ترکی نیست و تنها با شرکت در دوره‌های مربی‌گری می‌توانید در زمینه تدریس مشغول به کار شوید.

همچنین علاوه بر زبان انگلیسی می‌توانید به تدریس زبان‌های آلمانی، فرانسوی، عربی،اسپانیایی و سایر زبان‌های دیگر بپردازید. درامد شما نیز در این شغل بستگی به میزان مهارت‌تان دارد، هرچه مهارت و دانش شما بیشتر باشد، درامدتان نیز بالا خواهد بود.

 

2.    استخراج سنگ های طبیعی

از آنجایی که ترکیه در فهرست بزرگترین تولید کنندگان سنگ‌های قیمتی در جهان دارای رتبه چهارم است، راه‌اندازی کسب و کار در این زمینه می‌تواند موقعیت بسیار مناسبی باشد. سنگ آهک، سنگ متورق، سنگ گرانیت، سنگ نارس، عقیق سلیمانی و بسیاری دیگر از جمله سنگ‌های باارزش در ترکیه محسوب می‌شوند.

 

3.    راهنمای گردشگری یا تورلیدر

بدلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و بافت تاریخی ترکیه، سالانه گردشگران و مسافران بسیاری به این کشور زیبا سفر می‌کنند. از این رو فعالیت در زمینه راهنمای گردشگری یا تور لیدری همیشه مورد استقبال قرار گرفته و از بهترین ایده‌ها در زمینه راه‌اندازی کسب و کار به شمار می‌آید.

 

4.    برنامه نویسی و توسعه دهنده سیستم های نرم افزاری

نه تنها در کشور ترکیه بلکه در سراسر جهان، برنامه نویسی و طراحی نرم‌افزار جزو شغل‌های پرطرفدار و پردرامد محسوب می‌شود. شرکت‌های فعال در زمینه کامپیوتر نیز برای توسعه پروژه‌ها همواره نیازمند برنامه‌نویسان باتجربه و خلاق هستند. بنابراین اگر دانش برنامه نویسی قوی دارید، براحتی می‌توانید در ترکیه مشغول به کار شوید و درامد بالایی را تجربه کنید.

 

5.    مشاغل آزاد

مشاغل آزاد نیز جزو کسب و کارهای زودبازده در ترکیه به حساب می‌آیند. مشاغل آزادی که می‌توانید در ترکیه فعالیت داشته باشید، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی

راه‌اندازی آرایشگاه هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان جزو مشاغل زودبازده در ترکیه است. در این شغل باید در حدود 40 درصد به زبان ترکی مسلط باشید تا بتوانید براحتی سلیقه مشتری خود را تشخیص دهید. درامد این شغل در ترکیه به صورت ماهانه در بازه 1800 تا 12000 لیر متغییر است.

 

باشگاه یا مربی‌ گری

در صورتی که مربی رشته‌های ورزشی مانند، پیلاتس، بدن‌سازی، ایروبیک و سایر هستید و با زبان ترکی نیز آشناییت دارید، می‌توانید از طریق راه‌اندازی باشگاه و مربی‌گری به درامد بالایی در ترکیه برسید. همچنین در کار مربی‌گری این شانس را خواهید داشت که کلاس‌های خصوصی برگزار کنید و درامد خود را از این طریق افزایش دهید. به طور کلی درامد مربی‌ها در ترکیه از 3000 لیر به بالا محاسبه می‌شود.

 

مکانیکی و لوازم یدکی خودرو

از دیگر مشاغل آزادی که در ترکیه زودبازده بوده و درامد فوق‌العاده‌ای به همراه دارد، مکانیکی و فروش لوازم یدکی خودرو است. اگر به مکانیکی ماشین تسلط دارید، این شغل انتخاب مناسبی در کشور ترکیه خواهد بود.

از دیگر مشاغل آزاد در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران و کافه
  • پرستاری از کودکان و سالمندان
  • خشک شویی
  • ترجمه و ویرایش
  • خیاطی و راه‌اندازی مزون شخصی
  • فروش محصولات خانگی
  • مراقبت از حیوان خانگی
  • بسته بندی محصولات
  • فعالیت در زمینه بورس و ارزهای دیجیتال
  • و بسیاری از مشاغل آزاد دیگر

 

نکات مهم راه اندازی کسب و کار در ترکیه

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن به ترکیه مهاجرت کنید و نسبت به دریافت اقامت اقدام نمایید، راه‌اندازی کسب و کار است. بنابراین برای راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه لازم است به تمام جوانب آن آگاه باشید تا بتوانید بخوبی و با حداقل ضرر کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. مطالعه موارد حقوقی بویژه برای اتباع خارجی، بررسی شرایط کار، در نظر گرفتن توانمندی‌ها و علایق خود، تمکن مالی و بودجه موردنظر از موارد ضروری هستند که باید اطلاعات کافی در رابطه با آن‌ها کسب کنید.

 

 

مراحل راه‌ اندازی کسب و کار

راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه همانند ثبت شرکت است و با ارائه مدارک لازم و طی کردن مراحل اداری می‌توانید مجوز لازم را دریافت کنید. همچنین باتوجه به نوع کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم از شهرداری، بهداشت یا محیط زیست و سایر ارگان‌ها اقدام نمایید.

 

میزان تسلط به زبان ترکی

برای راه‌اندازی برخی از مشاغل نیاز دارید تا به زبان ترکی صحبت کنید، از این رو تسلط به زبان ترکی در ارتباط با مشتریان بسیار کمک کننده خواهد بود؛ اما در مشاغلی مانند تدریس زبان نیازی به تسلط به زبان ترکی نیست.

 

عدم امکان فعالیت در برخی مشاغل دولتی

با توجه به اینکه دولت ترکیه شرایطی را فراهم کرده است تا اتباع خارجی بتوانند شغل موردنظر خود را در ترکیه راه‌اندازی کنند، در یکسری از مشاغل دولتی امکان فعالیت وجود نخواهد داشت. از جمله این مشاغل می‌توان به  ادارات دولتی، وکالت، پلیس و نیروی انتظامی و موارد اینچنینی اشاره کرد.

 

اتصال حساب شرکت به درگاه اینترنتی

از دیگر نکاتی که در هنگام راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه باید به آن توجه کنید، اتصال حساب شرکتی به درگاه اینترنتی کسب و کار است. پس از اینکه موفق به ثبت شرکت در ترکیه شدید، باید نسبت به دریافت دستگاه پوز فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی اقدام کنید.

 

هزینه راه اندازی کسب و کار در کشور ترکیه

حتما می‌دانید که راه‌اندازی کسب و کارها باتوجه به بزرگی آن هزینه‌های مختلفی دربردارند؛ اما به طور کلی در ترکیه راه‌اندازی شرکت هزینه‌ای بین 4000 الی 5000 لیر را خواهد داشت. همچنین پس از آنکه مجوز کار را دریافت کردید باید حداقل 5 کارمند و یک حسابدار مالی ترک را در شرکت خود استخدام کنید.

توجه نمایید که تمام کارمندان باید از بیمه برخوردار باشند و هر سال نیز میزان سود و زیان شرکت خود را باید به مراجع کار و اداره ثبت تحویل دهید. علاوه بر هزینه‌های مالیات و اجاره، حدود 800 تا 1000 لیر برای هزینه‌های جانبی باید در نظر بگیرید.

 

موسسه الواپلای، ارائه دهنده خدمات راه اندازی کسب و کار در ترکیه

باتوجه به آمار بدست آمده، کشور ترکیه در دو دهه اخیر از رشد اقتصادی بالایی برخوردار بوده و اشتغال و درامد در این کشور بسیار افزایش پیدا کرده است. ترکیه به عنوان کشوری تاریخی و فرهنگی پذیرای افراد بسیاری از سراسر جهان است و خدمات متنوعی را در صورت تمایل به دریافت اقامت ترکیه و بهره‌مندی از تابعیت ترکیه به آن‌ها ارائه می‌دهد.

طبیعتاً لازمه زندگی خوب در ترکیه راه‌اندازی کسب و کار یا فعالیت در مشاغل پردرامد است. مشاغل بسیاری در ترکیه در دسته کسب و کارهای زودبازده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به تدریس زبان، مترجم، راهنمای گردشگری، استخراج سنگ‌های قیمتی و مشاغل آزاد اشاره کرد. در این مقاله سعی کردیم با معرفی 5 کسب و کار زودبازده در ترکیه شما را با کسب و کارها و نکات مهم راه‌اندازی آن آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان الواپلای در ارتباط باشید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .