whatsapp
الو اپلای
زمان بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه

نویسنده :  شیوا داداش زاده

بروزرسانی شده در :  27 اسفند 1399

تعداد نظرات :  0

زمان بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه

از ابتدای اسفند ماه سال 98 همزمان با مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا(کوید 19) ترکیه مرزهای خود را بر روی مسافران ایرانی بست. اکنون بیش از 7 ماه است که از این اتفاق می گذرد و مرز های در کشور همچنان بسته است و تنها مسافران محدودی اجازه تردد بین دو کشور را دارند.

گمانه زنی های زیادی در خصوص بازگشایی مرزهای دو کشور شده است و مسئولین ایران و ترکیه در دیدارهای حضوری و گفتگوهای تلفنی اظهار امیدواری کرده اند که تردد در مرزهای دو کشور به زودی به شرایط عادی برخواهد گشت ولی همچنان گشایشی در این باب صورت نگرفته است و شهروندان همچنان چشم به انتظار بهبودی اوضاع نشسته اند.

از تاریخ 12 خرداد 99 هواپیمایی ماهان اقدام به پیش فروش بلیط تهران- استانبول کرد ولی قبل از اولین پرواز این پیش فروش ها کنسل شدند و به یک ماه عقب تر انداخته شدند. این روند همچنان ادامه دارد و این محدودیت کماکان باقی مانده است. اگرچه 11 مهرماه تازه ترین تاریخ بازگشایی مرزها از سوی دو طرف اعلام شده است و ایرلاین ها اقدام به پیش فروش بلیط کرده اند، افزایش آمار کرونا و فوتی های این ویروس احتمالا به تعویق افتادن مجدد این پروازها خواهد انجامید.

رفیعی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی در این خصوص می گوید: اگر مرز ایران و ترکیه همچنان بسته بماند جز ادامه گرانی بلیت پرواز‌های این مسیر و عقب ماندن مردم از امورات زندگی‌شان، اتفاق دیگری نخواهد افتاد.
بنظر می رسد ادامه این روند برای دو کشور خیلی راحت نبوده و مسولین دو کشور در حالی رایزنی و پیگیری جهت یافت روشی راحت تر و امن تر برای تردد شهروندان خود می باشند.

امید است که 11 مهر ماه 99 شاهد بازگشایی مرزهای دو کشور برای شهروندان عادی باشیم.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
4.5 از 5 با 4 رای

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .