whatsapp
الو اپلای
hgs

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  3 آذر 1400

تعداد نظرات :  0

سیستم عبور سریع یا HGS در ترکیه

سیستم عبور سریع یا HGS

با استفاده ازبرچسپ  HGS خود در بزرگراه‌ها و پل‌ها، می توانید بدون اتلاف وقت وانتظار از باجه‌های عوارض عبور کنید.

HGS چیست؟

HGS  یا سیستم انتقال سریع، که در گذرگاه‌های بزرگراه و پل استفاده می‌شود، یک برنامه ویژه است که عبور آسان، سریع و با تخفیف را فراهم می‌کند. با دریافت برچسب HGS از بانک، می‌توانید بلافاصله از امتیازهایی HGS استفاده کنید.

می‌توانید از HGS خود برای سفرهای با کشتی در خط Eskihisar-Tavşanlı ارائه شده توسط Istanbullines و برای سفرهای با کشتی از ESKİHİSAR، Topçular، Harem و Sirkeci  و اتوبوس‌های دریایی استانبول IDO استفاده کنید. علاوه بر این، اکنون می‌توانید از HGS خود در گذرگاه‌های پل عثمان قاضی در بزرگراه استانبول-بورسا-ازمیر استفاده کنید.

استعلام تراز HGS

برای انجام استعلام موجودی HGS، می‌توانید به شعبه‌‌اینترنتی Yapı Kredi وارد شوید و مراحل Ödemeler > Hızlı Geçiş Sistemi  ( پرداختها> سیستم عبور سریع )را دنبال کنید. مجدداً می‌توانید از همان منو برای دریافت برچسب HGS درخواست دهید و همچنین می‌توانید معاملات مربوط به HGS خود، مانند ردیابی حرکت و به روز رسانی خودکار دستورالعمل‌ها را از طریق همان منو انجام دهید.

hsg

شارژ موجودی HGS

  • می‌توانید از کارت اعتباری Yapı Kredi یا حساب Yapı Kredi خود سفارش دهید تا به طور خودکار محصول Yapı Kredi HGS را شارژ کنید.
  • هنگامی‌که Yapı Kredi HGS خود را دریافت می‌کنید، باید برچسب خود را بارگذاری کنید، دستور شارژ خودکار را بدهید و حداقل موجودی HGS و مبالغی که به طور خودکار شارژ می‌شود را مشخص کنید. این مبالغ نباید کمتر از مقادیر تعیین شده توسط PTT باشد.
  • هنگامی‌که موجودی HGS شما از ترازی که تعیین نموده اید، پایین می‌آید، موجودی برابرمقدار شارژ خودکار که انتخاب کرده‌‌اید بر روی HGS شما بارگذاری می‌شود. بنابراین، می‌توانید بدون بررسی تراز HGS خود به راحتی سفر کنید.
  • حداقل مقدار اولیه بارگیری، مانده HGS و مقادیر بارگیری که توسط PTT تعیین می‌شود به شرح زیر است.

خودروی درجه 1                             خودروی درجه 2

مقدار بار اولیه                      50 TL                                     50 TL

حداقل موجودی HGS                50 TL                                  50 TL

مقدار بارگیری خودکار            50 TL                                   50 TL

  • قیمت خرید تک سفر(یکبار مصرف) برچسب HGS و کارت HGS به شرح زیر است.

هزینه‌ها و کمیسیون‌ها                                       مبلغ کامل

قیمت فروش برچسب HGS                                         35 TL

قیمت فروش کارت  HGS                                          80 TL

 

مراجعه و ثبت HGS

می‌توانید ثبت HGS خود را از طریق شعبه‌‌اینترنت/موبایل Yapı Kredi و شعبه  Yapı KredI  بانک با استفاده از کارت اعتباری یا حساب خود انجام دهید.

اگر می خواهید عضو شعبه‌‌اینترنت / تلفن همراه شخصی شوید یا گذرواژه خود را فراموش کرده‌‌اید، می‌توانید بلافاصله از منوی دریافت رمز عبور / رمز عبور فراموش شده رمز جدیدی دریافت کنید.

برای دریافت HGS خود از Yapı Kredi، باید یک حساب یا کارت اعتباری Yapı Kredi داشته باشید.

فراموش نکنید که مجوز خود را برای اطلاعات مورد نیاز در طول برنامه همراه داشته باشید.

ثبت HGS از طریق شعبه‌‌اینترنت/موبایل Yapı Kredi

 

شما می‌توانید با ورود به شعبه‌‌اینترنتی Yapı Kredi و پیگیری مراحل  Ödemeler > Hızlı Geçiş Sistemi  ثبت HGS کنید و همچنین می‌توانید معاملات مربوط به HGS خود، مانند مشاهده موجودی، ردیابی فعالیتها و به روز رسانی خودکار سفارشات را از داخل شعبه‌‌اینترنت انجام دهید.

در Yapı Kredi Mobile، نیز می‌توانید با دنبال کردن مراحل  Başvurular > HGS > HGS Başvuru  برای ثبت سیستم  HGS  اقدام کنید.

اگر رمز عبور اینترنتی/شعبه تلفن همراه خود را ندارید یا گذرواژه خود را فراموش کرده‌‌اید، می‌توانید با کلیک روی دکمه Şifre Al/Şifremi Unuttum، کد کاربری خود را فورا دریافت کنید . یا  می‌توانید با شماره شناسنامه ترکیه‌‌ای خود وارد شوید.

ثبت HGS از طریق مرکز ارتباط با مشتری Yapı Kredi

می‌توانید با شماره 444 0 444 مرکز ارتباط با مشتریان Yapı Kredi برای سیستم HGS اقدام کنید.

ثبت HGS از طریق شعب Yapı Kredi

 

می‌توانید با مراجعه به نزدیکترین شعبه Yapı Kredi، با استفاده از کارت اعتباری یا حساب خود، درخواست دهید.

ثبت HGS از طریق پیام کوتاه

 

شما می‌توانید با ارسال شماره شناسایی  خود به شماره 4454 از طریق پیام کوتاه برای ثبت  HGS اقدام کنید.

برای دریافت HGS خود از Yapı Kredi، داشتن یک حساب یا کارت اعتباری Yapı Kredi کافی است. فراموش نکنید که مجوز خود را برای اطلاعات مورد نیاز در طول سفر همراه داشته باشید.

با اعمال درخواست از شعب Yapı Kredi، می‌توانید برچسب HGS خود را فوراً دریافت کرده و شروع به استفاده از آن کنید.

HGS چگونه کار می‌کند و چگونه استفاده می‌شود؟

 

شما باید برچسب HGS خود را روی شیشه جلو اتومبیل خود نصب کنید. با استفاده از Yapı Kredi HGS، می‌توانید از غرفه‌های عوارضی که برای HGS در بزرگراه‌ها و پل‌های عوارضی اختصاص داده شده است، بدون توقف عبور کنید. وقتی از غرفه عوارض HGS عبور می‌کنید، از تابلو الکترونیکی در عوارض HGS مشخص می‌شود که عوارض پرداخت می‌شود یا خیر.

همچنین می‌توانید از HGS خود در گذرگاه‌های پل عثمان قاضی بزرگراه استانبول-بورسا-ازمیر استفاده کنید. در صورتی که موجودی HGS شما برای گذرگاههای عثمان قاضی کافی نباشد، هزینه عوارض پل به طور خودکار از کارت اعتباری Yapı Kredi یا حساب درخواست شده با سفارش HGS گرفته شده و به موجودی HGS شما منتقل می‌شود. به‌‌این ترتیب، شما عوارض خود را با مانده‌‌ای که به طور خودکار در طول عبور از پل خود شارژ می‌شود، بدون انتظار پرداخت خواهید کرد. می‌توانید بدون هیچ گونه اقدام اضافی به سفر خود ادامه دهید. به منظور انتقال مبلغ عبور از طریق پل به موجودی HGS، باید اعتبار کافی در کارت اعتباری شما که سفارش HGS شما به آن متصل است یا موجودی کافی در حساب شما وجود داشته باشد.

چگونه می‌توان HGS را لغو کرد؟

 

می‌توانید برچسب / کارت HGS خود را که از طریق Yapı Kredi خریداری کرده‌‌اید، از طریق کانال‌های Yapı Kredi Internet / Yapı Kredi Mobile، شعب و بانکداری تلفنی لغو کنید.

نقض مجوز HGS چیست؟

 

در مواردی که موجودی کافی در حساب یا کارت اعتباری شما برای دستور بارگیری خودکار HGS وجود ندارد، برچسب/کارت HGS شما بارگیری نمی‌شود، شما عبور توام با جریمه داشته و نقض مجوز عبورشامل شما می‌شود.

به منظور جلوگیری از این وضعیت، توصیه می‌کنیم موجودی HGS و موجودی حساب/کارت اعتباری خود را که برای آن در فواصل منظم دستور پرداخت خودکار داده‌‌اید، بررسی کنید.

اگر ظرف 15 روز پس از نقض عبور، HGS خود را با موجودی کافی شارژ کنید، عبور شما به عنوان یک پاس معمولی حساب می‌شود، بنابراین هیچ هزینه جریمه‌‌ای پرداخت نمی‌کنید.

نکات قابل توجه مربوط به HGS

 

  • در صورت عدم امکان پرداخت خودکاربه علت کافی نبودن موجودی حساب/محدودیت کارت اعتباری شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.
  • حتی اگر برچسب HGS چسبانده نشود، برای پلاک مربوطه به محض انجام خرید، فعال شده و شروع به کار می‌کند. در برخی از شرایط انتقال آنلاین، ممکن است به دلیل فرآیندهای حسابداری PTT یا به دلیل مسائل بزرگراه نقصی رخ دهد. حتی اگر این وضعیت به عنوان یک عبورغیرقانونی نشان داده شود، اگرموجودی در HGS وجود داشته باشد و مشکلی در کارت اعتباری یا حساب تقاضایی که دستورپرداخت خودکار به آن متصل است وجود نداشته باشد، عبورتوام با جریمه به طور خودکار ظرف چند روز لغو می‌شود و به عنوان پاس معمولی در نظر گرفته می‌شود. اگر موجودی ظرف 1 هفته در پاس پنالتی شارژ شود، هیچ مجازاتی روی پلاک درج نمی‌شود.
  • لیست سیاه: این وضعیت نشان می‌دهد که تراز HGS به پایین ترین حد خود رسیده است و باید موجودی آن بررسی و بارگیری شود. اگر کاربر موجودی HGS را افزایش دهد، از لیست سیاه حذف می‌شود.
  • لیست خاکستری: وضعیتی است که نشان می‌دهد تراز HGS به پایین ترین حد نزدیک می‌شود. اگر کاربر دوباره تراز HGS را شارژ کند، از لیست خاکستری حذف می‌شود.
  • اگر موجودی یا اعتبارکافی در ابزارهای پرداخت (حساب تقاضا، کارت اعتباری) که دستور بارگیری HGS برای آنها داده شده وجود ندارد، شارژ HGS نمی‌تواند انجام شود و این یک انتقال نادرست محسوب می‌شود. به همین دلیل، اس ام اس‌های لیست سیاه / لیست خاکستری ارسال می‌شوند تا نشان دهند که یک انتقال اشتباه وجود دارد.
  • لیست مشتریانی که در 7 روز گذشته در لیست سیاه/خاکستری بوده اند توسط موسسه PTT مسئول خدمات مالی HGS با بانک به اشتراک گذاشته می‌شود. پس از رسیدن لیست به بانک، مشتریان از طریق پیامک مطلع می‌شوند.
  • روند به روز رسانی پلاک را می‌توان در شعبه‌های Yapı Kredi انجام داد.
  • تا زمانی که آسیبی به برچسب وارد نشود، به روزرسانی‌های پلاک را می‌توان برای وسیله نقلیه دیگری در شعبه‌های Yapı Kredi انجام داد. به روز رسانی فقط برای برچسب‌هایی که چسبانده نشده اند انجام می‌شود، برای برچسپ‌های چسبانده شده عملیات انجام نمی‌شود زیرا برچسب‌هایی که چسبانده شده اند آسیب می‌بینند. اگر مشتریانی که مرتب خودرو عوض می‌کنند مایل به خرید برچسب‌های جدید نباشند، می‌توانند از کارت HGS را استفاده کنند.

سوالات متداول در مورد HGS

من یک محصول HGS دارم، چرا در مورد عبورهایم  هشدار “عبور قاچاقی” می گیرم؟

ممکن است وسیله نقلیه شما شیشه متالیک داشته باشد.

دفترچه راهنمای خودرو خود را بررسی کنید که‌‌ آیا مدلی که در دفترچه راهنمای خودرو استفاده می‌کنید شیشه جلو متالیک دارد یا خیر. اگر شیشه متالیک دارد، یک محصول HGS جدید بخرید و برچسب HGS خود را روی ناحیه دارای نقطه سیاه در پشت و قاب آینه قرار دهید.

اگر وسیله نقلیه شما شیشه متالیک ندارد ؛

بررسی کنید که برچسب شما تغییر شکل نداده باشد، و اینکه  آیا برچسب شما مطابق راهنمای کاربر به وسیله نقلیه شما وصل شده است و مطمئن شوید که هیچ فیلمی روی شیشه جلو اتومبیل شما وجود ندارد. اگر مشکلات ذکر شده در بالا را ندارید و فکر می‌کنید برچسب شما کار نمی‌کند، می‌توانید برچسب خود را در دفاتر PTT در بزرگراه بررسی کنید. چگونه می‌توانم تعادل و انتقال محصولات HGS خود را بیاموزم؟

می‌توانید با شماره خدمات مشتری 0 850 460 60 60 یا 444 1 788 تماس بگیرید. در وب سایت http://hgsmusteri.ptt.gov.tr ​​می‌توانید به موجودی حساب و اطلاعات مربوط به حساب HGS خود و مجازات‌های نقض HGS pass دسترسی پیدا کنید. با عضویت در آدرس اینترنتی مشخص شده، می‌توانید به اطلاعات حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. کلیه اصلاحات، بازرسی‌ها و اعتراضات مربوط به اطلاعات حمل و نقل و نقض HGS توسط اداره کل بزرگراه‌ها انجام می‌شود و می‌توانید درخواست‌های خود را در مورد  HGS خود به آدرس hgs@kgm.gov.tr ​​یا به شماره 050 860 460 60 60 KGM ارسال کنید. مرکز تماس HGS می‌توانید اطلاعات دقیق در مورد مجازات نقض عبور مجاز HGS و HGS را در صفحه hgsmusteri.ptt.gov.tr ​​پیدا کنید.

چگونه می‌توانم در صفحه خدمات مشتری ثبت نام کنم؟

برای عضویت در صفحه خدمات مشتری، می‌توانید با شماره شناسایی TR که محصول HGS را از آن خریداری کرده‌‌اید، یا با شماره محصول HGS که از طریق شماره مالیات فروخته شده است، ثبت نام کنید. اگر مالک محصول HGS نیستید، نمی‌توان در سیستم ثبت نام کرد.

من ماشین خود را فروختم، با محصول HGS من چه کار کنم؟

برای محصولات نوع HGS Label، می‌توانید با لغو برچسب HGS خود از دفتر مرکزی و محل کار PTT محصول جدیدی دریافت کنید، موجودی محصول قدیمی را می‌توانید 7 روز پس از انجام کنترل‌های لازم به محصول جدید خود منتقل کنید. اگر مایل به خرید محصول جدید نیستید، می‌توانید موجودی محصول لغو شده خود را پس از 1 ماه از مراکز PTT دریافت کنید. برچسب روی وسیله فروخته شده باید لغو شود و برچسب از شیشه خودرو برداشته شود. برای فرایند لغو، درخواست شخصی صاحب محصول HGS به دفتر مرکزی و شعب PTT مورد نیاز است.

برای محصولات نوع کارت HGS، می‌توانید با انجام فرآیند به روزرسانی پلاک بدون لغو محصول، از محصول کارت HGS استفاده کنید، یا اگر در پلاک جدیدی به روز نشود، می‌توانید ریست پلاک را از مراکز PTT انجام دهید. و منتظر به روزرسانی‌های بعدی در پلاک دیگر باشید و از ضایع شدن کارت‌های خود جلوگیری کنید. می‌توانید در مورد محصولات خریداری شده از بانک اطلاعات دقیق از بانک خود دریافت کنید.

آیا می‌توانم برای محصول HGS خود پرداخت اتوماتیک سفارش دهم؟

می‌توانید از طریق حساب PTTBank (حساب چک پستی) یا از طریق کارت اعتباری سفارش پرداخت خودکار را انجام دهید. برای اینکه دستور پرداخت خودکار از طریق کارت اعتباری داده شود، مطمئن شوید که کارت اعتباری شما برای معاملات تجارت الکترونیک باز است. علاوه بر این، با در نظر گرفتن عوارض دستور پرداخت خودکار، بزرگراه‌ها و پل‌ها و دفعات استفاده از بزرگراه‌های خاص، محدودیت بارگیری خود را تعیین کنید. اطلاعات ارائه شده برای محصولات فروخته شده از PTT معتبر است، اگر محصول را از بانک خریداری کرده‌‌اید، باید با بانک خود تماس بگیرید.

آیا می‌توانم از کارت و برچسب HGS در وسایل نقلیه مختلف استفاده کنم؟

سیستم HGS با یک حساب واحد که روی پلاک تعریف شده است شارژ می‌شود. استفاده از برچسب یا کارت در وسایل نقلیه مختلف مجاز نیست.

اسناد مورد نیاز برای خرید محصول HGS چیست؟

در ثبت HGS  به صورت فردی، می‌توان با فتوکپی شناسنامه، مجوز یا فتوکپی  مجوز به دفتر مرکزی PTT و دفاتر آنها مراجعه کرد. برای محصول یا محصولاتی که در موسسه خریداری می‌شود، می‌توانید با گواهی نمایندگی، گواهینامه خودرو یا فتوکپی مجوز درخواست دهید. برای اجاره خودروها، علاوه بر مدارک بالا، می‌توانید با قراردادها به مقر PTT و دفاتر آنها مراجعه کنید.

آیا می‌توانم از محصول HGS خود به محصول جدید HGS خود انتقال دهم؟

برای محصولات فروخته شده از PTT، می‌توانید به دفاتر PTT مراجعه کرده و درخواست کنید که موجودی محصول قدیمی‌شما به محصول جدید شما منتقل شود. موجودی شما پس از 7 (هفت) روز توسط سیستم به حساب شما اضافه می‌شود. برای خرید محصولاتی که از بانک‌ها خریداری می‌کنید باید با بانک خود تماس بگیرید.

در کجا محصولات به روز شده در محصولات PTT HGS انجام می‌شود؟

به روز رسانی محصولات HGS خریداری شده از PTT از طریق دفتر مرکزی PTT و دفاتر آنها انجام می‌شود.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .