whatsapp
الو اپلای
آرایشگری در ترکیه

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  11 مرداد 1401

تعداد نظرات :  0

آرایشگری در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری یکی از روش های مطمئن است که این روزها طرفداران خود را دارد . در سال های اخیر افراد زیادی برای انجام امور زیبای خوذ به این کشور سفر می کنند . شغل ارایشگری یکی از مشاغل پر درامد در تمام دنیا است . با مهاجرت از طریق ویزای آرایشگری به این کشور نه تنها می توانید درامد ماهیانه خوبی داشته باشید ، بلکه می توانید از اقامت در این کشور زیبا با امکانات بالا لذت ببرید .

در این مطلب سعی کرده ایم ، درباره شغل آرایشگری در ترکیه ، شرایط اخذ ویزا ، شرایط استخدام و درامد ، به اختصار توضیحاتی بدهیم .

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق آرایشگری به ترکیه چیست ؟

برای مهاجرت از هر طریقی نیاز به مدارکی است . مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق آرایشگری به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدارک آرایشگری و تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی
  • کپی اصل پاسپورت
  • ادرس محل اقامت (سند یا اجاره)
  • مدارک مربوط به تمکن مالی

 

اخذ ویزای ارایشگری چگونه است ؟

 

اخذ ویزای آرایشگری چگونه است ؟

برای این امر در ترکیه 2 روش وجود دارد .

  1. ساده ترین کار، این است که شما اقدام به بازگشایی یک سالن زیبای در این کشور انجام می دهید . که در واقع شروع به کارافرینی کرده اید . بدین صورت که شما شرکتی را تاسیس کرده و در اساسنامه ان ذکر می کنید که این ثبت شرکت برای انجام خدمات آرایشگری است . در این روش شما شخصا برای خود بیمه رد می کنید . قدم بعدی خرید تجهیزات مناسب است . پیشنهاد می شود فاکتور تمام وسایل و تجهیزات را به اسم شرکت بگیرید .
  2. روش دیگر این است که شخص متقاضی شغل آرایشگری ، توسط کارفرمای ترک استخدام شود . پس برای این کار باید به سایت ها و موسسات کاریابی مراجعه کرد . در این روش کارفرما برای شما بیمه پرداخت کرده و برایتان اجازه کار یا چالیشما ایزین می گیرد .

مدت زمان ویزای آرایشگری در ترکیه 1 سال می باشد . پس از گذشت یک سال در صورت داشتن صلاحیت و نداشتن هیچ مورد قضایی ، اگر کارفرما تمایل به ادامه همکاری با شما را داشته باشد ، و هر دو طرف برای ادامه همکاری مجدد به توافق برسند ، ویزای کار آرایشگری به مدت 2 سال تمدید می شود . البته در این دوران می توان کارفرمای خود را عوض کرد . اما باید توجه داشته باشید که هر گونه تغییرات در محل کار یا کارفرما باید به اداره امور اتباع خارجی اطلاع دهید . در غیر این طورت در هنگام درخواست برای تمدید ویزای خود به مشکل بر خواهید خورد .

باید توجه داشت که بعد از گذشت 5 سال کار کردن در کشور ترکیه با توجه با قانون و ضوابط ان ، می توانید برای اخذ ویزای شهروندی درخواست دهید .

 

مجوز کار مستقل در ترکیه برای شغل آرایشگری چگونه است ؟

اگر جزء افرادی هستید که تمایل به کار آرایشگری به صورت مستقل دارند ، باید به صورت دائم و مستمر 5 سال در ترکیه اقامت داشته باشید . بعد از گذشت این 5 سال می توانید از طریق دادن درخواست به سازمان کار و امور اجتماعی اقدام کنید . سپس مسئولین مدارکی از شما جهت تکمیل پرونده درخواست خواهند کرد . بعد از تهیه و تحویل مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار به صورت مستقل ، باید منتظر طی شدن مراحل اداری ان باشید . در صورت داشتن نواقصی در مدارک شما ، با تعیین مدت زمانی مشخص از شما خواسته می شود که برای رفع این نواقص ، اقدام کنید . نهایتا پس از تایید مدارک شما توسط مسئول مربوطه ، مجوز شما صادر خواهد شد .

شایان ذکر است که باید با این مجوز به صورت مستمر مشغول به شغل مورد دادخواست خود باشید . در غیر این صورت مجوز شما باطل خواهد شد .

 

بازار کار و وضعیت شغلی آرایشگری در ترکیه چگونه است ؟

 

بازار کار و وضعیت شغلی آرایشگری در ترکیه چگونه است ؟

بازار کار آریشگری در کشور ترکیه بسیار پر درامد می باشد و این کشور متقاضیانی زیادی در این زمینه جذب خود کرده است . برای شروع شغل آرایشگری در ترکیه نیاز به مهارت هایی می باشد . اگر می خواهید تجربه یک مهاجرت کاری امن و موفق داشته باشید بهتر است حتما به یکی از دو زبان انگلیسی یا ترکی مسلط باشید . همچنین افرادی که بدون مهارت به ترکیه مهاجرت می کنند ، دچار ضررهای مالی و روانی فراوانی می شوند . به طوری که بعضی از کارفرمایان ترک در برخورد با مهاجران کم تجربه ، سعی در سوء استفاده از انان کرده و پس از پایان کار ، بدون هیچ دستمزدی انان را اخراج می کنند . اگر شما این شغل را به زبان انگلیسی بدست اورده اید ، ما به شما توصیه می کنیم برای لذت بردن بیشتر از زندگی در ترکیه و داشتن دوستان بیشتر و معاشرت های دوستانه تلاش کنید به مرور زمان ، سطح زبان ترکی خود را نیز ارتقاء بخشید .

 

سایت های استخدامی در ترکیه کدام است ؟

برای اطلاعات بیشتر و سهولت کار برخی از اسامی سایت های کار یابی را ذکر می کنیم

سایت Cvyolla

سایت Kariyer

سایت Eleman

سایت Sahebindan

 

برای کارفرمایان ترک مهارت مهم تر است یا مدرک ؟

برای انجام هر کاری نیاز به تجربه ، مهارت و مدرک تخصصی دارید . البته که در زمینه ای اریشگری در ترکیه کارفرمایان بیشتر از مدرک به مهارت شخص توجه می کنند و ترجیح می دهند افراد با تجربه را به استخدام خود در بیاورند . اما این به معنی بی اهمیت بدون مدرک نیست . بلکه هر چقدر تجربه و مهارت شما در سطح بالاتری باشد ، امکان داشتن شغل با اینده امن برای شما بیشتر می باشد .

 

مزایای مهاجرت به کشور ترکیه از طریق اخذ ویزای آریشگری چیست ؟

اقامت به هر طریقی دارای مزایایی می باشد . اقامت ترکیه از طریق مجوز کار در زمینه آرایشگری هم شامل مزایایی می شود ، مانند :

  • اخذ سابقه کار بین المللی
  • درامد مناسب و بالا
  • دریافت ویزا برای کشورهای خارجی
  • بهره بردن از امکانات شهروندی و رفاهی کشور ترکیه
  • خرید ملک با قینت مناسب در ترکیه
  • دریافت اقامت دائم کشور ترکیه با 5 سال سابقه کار مستمر
  • اشنایی با متود جدید در زمینه آرایشگری

 

درآمد آرایشگری در ترکیه

 

درآمد آرایشگری در ترکیه

شغل آرایشگری یکی از مشاغل پر درامد می باشد و افرادی که در این رشته فعالیت دارند می توانند درامد بسیار خوبی از این شغل بدست بیاورند . در کشور ترکیه نیز این درامد ، مطلوب است . اما بسته به حرفه ای بودن و مهارت بالا تاثیر زیادی بر سطح درامد خواهد داشت . همچنین با گذراندن دوره های آرایشگری این سطح تغییرات چشمگیری خواهد یافت . اما نمی توان یک میزان معین برای سطح درامد این شغل در ترکیه تعیین کرد . فقط می توان به عوامل تاثیر گذار اشاره ای داشت . برای مثال :

  • با افزایش حوزه های مربوط به این شغل ، درامد نیز افزایش می یابد .
  • تجربه و مهارت تاثیرات بسازیی در میزان درامد یک ارایشگر دارد .
  • در شهرهای بزرگ و پرجمعیت مانند استانبول و انکارا میزان درامد یک ارایشگر بالاتر خواهد بود .
  • در شهرهای کوچک و کم جمعیت میزان درامد بایین تر خواهد بود .

افرادی که سابقه کاری آن ها زیاد است و محل کار انان پر تردد و در مکان های پر جمعیت است که به طبع مشتریان بیشتری دارند ، ماهیانه مبلغی در حدود 60.000 لیر درامد دارند .

افرادی که سابقه کاری کمی دارند ، تجربه کافی ، مهارت و مشتری زیادی ندارند ، ماهیانه مبلغی در حدود 3.000 تا 6.000 لیر درامد دارند .

 

برگزاری دوره ها و سمینارهای آرایشگری و اخذ مدرک بین المللی در ترکیه

افرادی که به دنبال روش های نوین و کسب مهارت های بیشتر در زمینه آرایشگری هستند ، می توانند سمینار کار آرایشگری در ترکیه را انتخاب کنند . مدرس های این کلاس ها ، می توانند خارجی یا ترک باشند . روند این دوره به این گونه است که سالن ارایشی که قصد برگزاری این دوره ها را دارد ، از مدرس دعوت می کند و مدرس در این سمینار اموزس های مربوطه را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد . پس از پایان دوره مدرکی معتبر با امضای مدرس ، از طرف اموزشگاه یا سالن آرایشگری به شرکت کنندگان اهدا می شود . محتوای کلی این دوره های اموزشی معمولا 70 درصد عملی بوده و 30 درصد به صورت تئوری می باشد . این دوره ها در حوزه های متفاوت و مختلفی برگزار می شود . که سیستم ها و روش های نوین به همراه جدیدترین محصولات عرضه شده ، در این زمینه می باشد . همچنین در کشور ترکیه ، دانشگاه های زیادی وجود دارد که با تحصیل و اموزش در ان ها می توان ، مدرک بین المللی آرایشگری را اخذ کرد . به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه در بسیاری از کشورها ، با دریافت مدرک بین امللی آرایشگری ، می توانید به راحتی در هر کشوری به ادامه این شغل بپردازید . چرا که در همه جا کارفرمایان ترجیح می دهند از افراد و پرسنل حرفه ای و ماهر استفاده کنند .

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
3.2 از 5 با 5 رای

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .