whatsapp
الو اپلای
شهر کوش آداسی ترکیه

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  14 اسفند 1401

تعداد نظرات :  0

شهر کوش آداسی ترکیه

شهر کوش آداسی ترکیه یکی از شهرهای جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این شهر دریایی با داشتن سواحل زیبا و پرزرق و برق از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه محسوب می‌شود. گوش آداسی از شهرهای تاریخی و باستانی بوده که در طول تاریخ شاهد حضور امپراتوری‌های مختلفی مانند رومی و عثمانی بوده است. جالب است بدانید در زبان ترکی، کوش آداسی به معنای جزیره پرنده است.

بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر مانند جزیره کبوتر، بازارها و مراکز خرید بزرگ، غار کاراجا، مسجد جامع گوش آداسی و موزه‌های مختلف تجربه جالب و لذت‌بخشی را برای شما رقم خواهند زد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این شهر زیبا و محبوب آشنا شوید.

 

 

تاریخچه شهر کوش اداسی

تاریخچه این شهر به قدمت‌های باستانی و به حدود 3000 سال پیش از میلاد باز می‌گردد. در زمان باستان این شهر با نام “نئوپولیس” شناخته می‌شد و در دوره رومی نیز به یکی از شهرهای مهم در منطقه تبدیل شده بود. در دوره بعد، کوش آداسی تحت حکومت بیزانسیان قرار گرفت و در دوره قرون وسطی به دست ترکان سلجوقیان اشغال شد. پس از آن، این شهر تحت حکومت عثمانی‌ها قرار گرفت و به مرور زمان به یکی از مهم‌ترین بنادر خلیج اژه تبدیل گشت.  همچنین در طول دوره عثمانی کوش آداسی به مرکزی برای تجارت و تبادل فرهنگی و تجاری بین ترکیه و دیگر کشورها تبدیل شد.

در دوره مدرن با ورود گردشگری به کوش آداسی این شهر جزو مقاصد مهم گردشگری ترکیه قرار گرفت و در حال حاضر با داشتن سواحل زیبا، مراکز تفریحی، بازارها، فضاهای سبز و تاریخ و فرهنگ همچنان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه محسوب می‌شود.

مکان های تفریحی شهر کوش آداسی ترکیه

در کنار جاذبه‌های تاریخی، کوش آداسی با سواحل زیبا، روستاهای قدیمی و محلی خود مقصدی دلچسب برای گردشگران محسوب می‌شود. بطور کلی کوش آداسی با برخورداری از تنوع فراوان از فضاهای باز، سواحل زیبا، مکان‌های تفریحی و تاریخی، همچنین فرهنگ و سنت‌های محلی یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ترکیه است که با بازدید از آن‌ها می‌توانید تجربه‌ای جالب و لذت بخش را داشته باشید. در ادامه به معرفی مکان‌های گردشگری این شهر زیبا می‌پردازیم:

جزیره کبوتر کوش آداسی ترکیه

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر از جزایر زیبا و مشهور خلیج کوش اداسی است که در شمال غربی شهر قرار دارد. این جزیره کوچک با وسعتی حدود 500 متر مربع محلی بسیار مناسب برای برگزاری عروسی و مجالس شاد است. در این جزیره می‌توانید از مناظر زیبایی از جمله دریای آبی، شن‌های سفید و نرم و ساحلی زیبا لذت ببرید. همچنین این جزیره دارای تعدادی رستوران و کافه است که غذاهای محلی و دریایی خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهند.

 

مرکز خرید و بازار بزرگ کوش آداسی

مرکز خرید و بازار بزرگ کوش آداسی

مرکز خرید بزرگ شهر کوش آداسی ترکیه متشکل از انواع فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های کوچک و بزرگ پوشاک، جواهرات، فرش و بسیاری دیگر از برندهای معروف است که خریدی لذتبخش را می‌توانید در این مرکز خرید تجربه کنید.

همچنین بازار بزرگ کوش آداسی با داشتن محصولات و خوراکی‌های محلی، لوازم یادگاری، یکی از مناسب‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید علاوه بر خرید کردن با فرهنگ و سنت‌های محلی شهر آشنا شوید. علاوه بر آن نیز بازار اورینت، مرکز خرید AVM و اسکالانووا از دیگر بازارهای معروف کوش آداسی محسوب می‌شوند.

 

سواحل کوش آداسی

ساحل کادیکالی، ساحل پاموکاله، ساحل لنگرود و ساحل لادیس برخی از معروف‌ترین سواحل این شهر هستند که با داشتن آبی شفاف و شنی زیبا مکان مناسبی برای شنا و تفریح به شمار می‌آیند.

 

غار زئوس کوش آداسی

غار زئوس

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی می‌توان به غار زئوس اشاره کرد. در داخل غار زئوس بطول 1075 متر می‌توانید مناظر زیبایی از جمله کوه‌های سنگی، سرداب‌ها، آبشارها، اتاقک‌های طبیعی و فضاهایی با رنگ روشن را مشاهده کنید. همچنین غار زئوس دارای مسیرهای پیاده روی و زیبایی است که شما را به داخل غار هدایت می‌کند.

 

غار کاراجا کوش آداسی

غار کاراجا

غار کاراجا از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف شهر کوش آداسی است که در منطقه دیزجه قرار دارد. این غار با طول 155 متر در دل طبیعتی دلنشین و زیبا قرار گرفته است. در داخل این غار می‌توانید از مشاهده مناظر زیبایی مانند توده‌های بزرگی از سنگ‌های آهک، ساحل‌های شنی و معدنی، شیارهای آبی کریستالی و غارهای کوچک دریایی لذت ببرید. علاوه بر آن نیز چشم‌اندازی زیبا از دریا و شهر نیز از بالای غار را می‌توانید مشاهده کنید.

 

موزه کوش آداسی

موزه کوش آداسی

این موزه با دارا بودن مجموعه‌های گسترده از آثار باستانی، مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و بسیاری دیگر برای بازدید و آشنایی با تاریخ و فرهنگ شهر کوش آداسی ترکیه بسیار جذاب است.

سخن پایانی

شهر کوش آداسی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است که با داشتن طبیعتی زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متنوع، مراکز خرید و بازارهای محلی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و نواحی ساحلی همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

برخی از جاذبه‌های دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه می‌توان به شهر باستانی افسوس، جزیره کبوتر، غار کاراجا، غار زئوس، موزه و سواحل دیدنی اشاره کرد. در صورتی که می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید می‌توانید برای کسب اطلاعات با موسسه تخصصی الواپلای تماس بگیرید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .