whatsapp
الو اپلای
اجناس دست دوم در استانبول

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  2 مهر 1402

تعداد نظرات :  0

اجناس دست دوم در استانبول

استفاده از اجناس دست دوم علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، برای محیط زیست نیز مفید است. در سال‌های اخیر افراد کمی از فرهنگ استفاده از پوشاک دست دوم در استانبول برخوردار بودند و بیشتر اجناس دست دوم در مغازه‌های لباس، قفسه‌های کوچک در فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی و افرادی که در خیابان‌های شهر گاری‌های اجناس دست دوم را برای فروش حمل می‌کردند، یافت می‎شد؛ اما اکنون فروشگاه‌های اجناس دست دوم در استانبول مانند تاناکورا در حال افزایش بوده و مورد استقبال بسیاری از شهروندان ترکی قرار گرفته است. در ادامه مطلب با راهنمای خرید اجناس دست دوم در ترکیه همراه ما باشید.

 

فروشگاه بای رترو By Retro

بای رترو با مجموعه‌ای خیره‌کننده از لباس‌های قدیمی(حتی با قدمتی بیش از نیم قرن)، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه لباس‌های دست دوم استانبول است. خانم‌ها و آقایان می‌توانند مجموعه گسترده‌ای از مدهای بای رترو از لباس‌های عروسی گرفته تا پالتو، عینک آفتابی وکفش‌های براق تا چکمه‌های زمستانی و لوستر و همچنین مبلمان و لوازم خانگی مختلف را خریداری کنند. بای رترو در نزدیکی خیابان استقلال، در پاساژ سوریه واقع شده است.

آدرس: Suriye Pasajı, İstiklal Caddesi 166C, Beyoğlu

 

فروشگاه پوشاک دست دوم Nahıl

نهیل که در ابتدا به عنوان یک فروشگاه صنایع دستی برای حمایت از بنیاد حمایت از کار زنان در ترکیه تأسیس شد، یکی از گنجینه‌های لباس دست دوم در استانبول محسوب می‌شود. این فروشگاه از دو اتاق مملو از پوشاکی مانند: لباس بلوز، شلوار، دامن، کفش، جواهرات، و یک بخش پوشاک مردانه در طبقه بالا، که همه از طریق کمک‌های مالی به بنیاد ارائه شده است، تشکیل می‌شود. قیمت‌های پوشاک دست دوم نهیل ارزان بوده و کاملاً مقرون به بصرفه هستند.

آدرس: Bekar Sokak 17, Beyoğlu

 

 

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول

بازار عتیقه‌فروشی فریکوی (Feriköy Flea Market) یکی از معروف‌ترین بازار دست دوم فروشی استانبول است و هر یکشنبه از صبح در منطقه بومونتی با فاصله نزدیکی از میدان تقسیم برپا می‌شود. در این بازار مردم محلی عتیقه، جواهرات، اسناد قدیمی، محصولات تزئینی، سکه، جواهرات قدیمی، کارت پستال، بازی‌های بسیار قدیمی و اقلام اینچنینی می‌فروشند و همچنین در آن می‌توانید اجناس نوستالژیک دهه 80 را پیدا کنید. ساعت کاری این بازار عتیقه از صبح الی 20:00 شب بوده و برای دسترسی به آن می‌توانید از مترو، متروبوس یا حتی اتوبوس استفاده کنید.

آدرس: Cumhuriyet Mahallesi, Feriköy

 

فروشگاه اجناس دست دوم The Works

همانند مغازه‌های قدیمی، هر نقطه از این فروشگاه دست دوم با اقلام عتیقه جذاب از عکس‌های نوستالوژیک، پوسترهای فیلم و جواهرات گرفته تا قفس پرندگان، بازی‌های قدیمی، و حیوانات تاکسیدرمی شده برای فروش وجود دارند. بخش لباس در یک اتاق کوچک پشت مغازه قرار دارد و قیمت‌ها به‌نسبت مناسب هستند.

آدرس: Faik Paşa Caddesi 6/1, Çukurcuma, Beyoğlu

 

 

بازار دست دوم فروشی چوکورجوما

بازار Çukurcuma (یا چوکورجوما به زبان ترکی) در استانبول به یک بازار دست دوم فروشی معروف است. این بازار در منطقه‌ای به همین نام در نزدیکی منطقه بی اوغلو واقع شده است. اگر علاقه‌مند به وسایل عتیقه یا آثار دست‌ساز هستید، این بازار نظرتان را حسابی به خود جلب خواهد کرد. با بیش از 150 مغازه عتیقه فروشی اجناسی مانند مبلمان قدیمی، ساعت‌های دستی، عتیقه‌ها، چینی‌ها، مجسمه‌ها، تخته‌نقاشی‌ها، لامپ، پوستر، کتاب‌های قدیمی و دیگر اقلام با ارزش استوک و دست دوم در چوکورجوما بفروش می‌رسند.

 

بازار دست دوم استانبول سنتِتیک Sentetik Sezar

این فروشگاه بدلیل طراحی قدیمی خود در بین دوستداران دهه 80 و 90 یکی از مشهورترین فروشگاه‌هاست. زمانی که وارد این بازار شدید، نیازی به جستجوی کالای موردنظر ندارید و همه چیز همانطور که شما می‌خواهید چیده شده تا براحتی به اجناس دسترسی داشته باشید. فروشندگان این بازار حتی پیراهن‌ها را بر اساس رنگ  مرتب می‌کنند تا مشتریان خریدی راحت را تجربه کنند. اکثر اجناس دست دوم در این مغازه با قیمت‌های مناسب و از طریق وب‌سایت خود به نشانی sentetiksezar.com در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

آدرس: Osmanağa Mah. Süleymanpaşa Sok. No:16/A Kadıköy/İstanbul

 

جمع بندی

امروزه خرید اجناس دست دوم به امری عادی تبدیل شده و بسیاری از افراد این رویه را در زندگی خود وارد کرده‌اند. در استانبول نیز فروشگاه‌ها و بازارهای زیادی برای فروش اجناس دست دوم وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به این مکان‌ها ارزان‌ترین کالا را خریداری کنید. در این مطلب سعی کردیم چندین بازار معروف و پرطرفدار اجناس دست دوم در استانبول را معرفی کنیم. با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان الواپلای در تماس باشید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .