whatsapp
الو اپلای
خیابان بغداد استانبول

نویسنده :  شیوا داداش زاده

بروزرسانی شده در :  21 اسفند 1402

تعداد نظرات :  0

خیابان بغداد استانبول [مسیر دسترسی+هتل و مراکز دیدنی]

خیابان بغداد استانبول که با نام «خیابان» نیز شناخته شده، از شیک‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر بوده که در بخش آسیایی واقع شده است. خیابان بغداد همانند خیابان استقلال، شلوغ و پرهیاهو بوده و محلی مناسب برای قدم زدن، سوار کشتی شدن، خرید و بازدید از جاهای دیدنی اطراف است. جالب است بدانید قدمت خیابان بغداد به 400 سال پیش باز می‌گردد. کافه، رستوران، بوتیک و مراکز خرید بسیاری در این خیابان وجود دارد و می‌توانید یک روز کامل را برای دید و بازدید از این خیابان برنامه‌ریزی کنید. در ادامه با الواپلای همراه باشید تا بیشتر با این خیابان دیدنی آشنا شوید.

خیابان بغداد استانبول کجاست؟

خیابان بغداد در بخش آسیایی شهر واقع شده است. طول این خیابان 14 متر بوده و در موازات دریای مرمره قرار دارد. خیابان بغداد استانبول از شرق به کادیکوی و از غرب به مال تپه، دو منطقه معروف استانبول، متصل می‌شود. این خیابان یک طرفه بوده و برای قدم زدن و خرید بسیار دلنشین است. دو طرف این خیابان مملو از مراکز خرید بزرگ و مدرن، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، بوتیک‌ها و نمایندگی‌های برندهای مختلف پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری دیگر است.

علاوه بر فروشگاه‌ها وجود رستوران، کافه، نمایشگاه ماشین و شعب مختلف بانک‌ها موجب شده تا خیابان بغداد استانبول به یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های این شهر تبدیل شود. حتی دستفروش‌ها و خرده‌فروشان نیز در تمامی روزهای هفته بساط خود را در این خیابان پهن کرده و پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

تاریخچه خیابان بغداد استانبول به دوران امپراتوری بیزانس روم و همچنین دوران امپراتوری عثمانی باز می‌گردد. این خیابان درواقع به عنوان جاده‌ای مابین کنستانیپول (قسطنطنیه) و آناتولی (بخش آسیایی) بوده و برای اهداف تجاری، بازرگانی و همین طور نظامی استفاده می‌شد تا در سال 1638 و به روی کار آمدن سلطان مراد چهارم، بغداد نام گرفت. از چشمه‌ها و مساجدی که در دوران عثمانی‌ها ساخته شد می‌توان به سوگوتلو چشمه، سلامی چشمه و چاتال چشمه اشاره کرد که هنوز هم در برخی محله‌های خیابان بغداد وجود داشته و می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

با گذشت زمان، طی سال‌های ۱۸۷۶-۱۹۰۹، با سلطنت سلطان عبدل حمید دوم، برخی مقامات بالارتبه در خیابان بغداد سکونت کرده‌اند و تجارت بسیاری در این محله انجام می‌دادند. جالب است بدانید پیش از شروع جنگ جهانی اول، خیابان بغداد استانبول پوشیده از سنگفرش بوده و رفت و آمد با کالسکه انجام می‌شد، اما امروزه حمل و نقل با استفاده از خط تراموا بین کادیکوی و بوستانچی حمل و نقل به راحتی انجام می‌شود.

مکان های دیدنی خیابان بغداد استانبول

علاوه بر فروشگاه، بوتیک، رستوران و کافه، مراکز خرید بین‌المللی، مکان‌‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در محدوده این خیابان وجود دارند. حتی در برخی مناسب‌ها مانند شب سال نو، این خیابان میزبان برنامه‌هایی همچون هفته مد در استانبول است. همچنین جشن‌های ملی و فرهنگی، کارناوال‌ و فستیوال‌های مختلف مانند فستیوال غذا نیز در خیابان بغداد برگزار شده و گروه‌های مختلف هنری به اجرای کنسرت موسیقی یا رقص می‌پردازند. خیابان بغداد استانبول در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و می‌توانید در ساحل یا حتی بلندی برخی ساختمان‌ها به تماشای غروب آفتاب دریا بنشینید و از این منظره فوق‌العاده لذت ببرید.

مکان های دیدنی خیابان بغداد استانبول

باشگاه فنرباغچه (Fenerbahçe) از باشگاه‌های لیگ ترکیه در منطقه کادیکوی استانبول واقع شده و به ‌دلیل نزدیکی این باشگاه به خیابان بغداد استانبول میزبان جشن‌های قهرمانی مربوط به این تیم فوتبال نیز خواهد بود. با توجه به قدمت خیابان، مسجد، موزه و عمارت‌های قدیمی در خیابان بغداد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. علاوه بر آن رستوران‌های مدرن، کافه‌های جذاب و غذاخوری‌های خیابانی نیز در این خیابان تجربه‌ای دلنشینی برای بازدیدکنندگان فراهم خواهند کرد.

چگونه به خیابان بغداد استانبول برویم

از آنجا که وسایل حمل و نقل عمومی در این خیابان وجود دارد از هر نقطه از شهر می‌توانید به خیابان بغداد برسید. وجود اتوبوس دریایی (فِری) در اسکله‌های کادیکوی و بوستانچی و همچنین وجود قطار شهری در شمال خیابان بغداد رفت و آمد را راحت‌تر کرده‌اند. علاوه بر آن در ترمینال بوستانچی، از طریق کشتی‌های فِری قدیمی می‌توانید به بخش اروپایی استانبول و حتی جزایر تفریحی مانند پرنس ادوارد بروید.

در صورتی که از بخش اروپایی استانبول می‌خواهید به خیابان بغداد برسید، بهترین مسیر، میدان تکسیم به کاباتاش است. زمانی که به کاباتاش رسیدید سوار تراموا شده و به منطقه امین‌اونو بروید. در نهایت با سوار شدن کشتی‌های مخصوص می‌توانید به محله کادیکوی رفته و با کمی پیاده‌روی خود را به خیابان بغداد برسانید.

1. رفتن به خیابان بغداد استانبول با مترو

جهت رفتن به خیابان بغداد استانبول با مترو می‌توانید از متروی مارمارای استانبول استفاده کنید. این مترو از زیر دریا و تنگه بسفر عبور کرده و از طریق آن می‌توانید از قسمت اروپایی به خیابان بغداد بروید. ایستگاه مترو بوستان‌چی در یک کیلومتری این خیابان قرار دارد.

2. دسترسی به خیابان بغداد در استانبول با تاکسی و اتوبوس

اگر دوست دارید با تاکسی و اتوبوس به خیابان بغداد بروید، می‌توانید از میدان تکسیم سوار اتوبوس شده و در کادیکوی پیاده شوید. سپس می‌توانید از طریق دلموش (ون) یا تاکسی به خیابان بغداد برسید.

بهترین رستوران های خیابان بغداد

در هنگام گشت و گذار در خیابان بغداد استانبول رستوران‌ و کافه‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد که اکثر آن‌ها غذای محلی نیز سرو می‌کنند. با توجه به اینکه این خیابان جزو شیک‌ترین و باکلاس‌ترین خیابان‌های منطقه آسیایی استانبول هست، تمامی رستوران‌ها از کیفیت غذایی بالایی برخوردارند. دو رستوران بیگ شف و رستوران هپی مون از جمله رستوران‌های معروف خیابان بغداد به شمار می‌آیند.

بهترین رستوران های خیابان بغداد

منوی این رستوران‌ها شامل انواع غذاهای محلی و بین‌ المللی است. حتی در روزهایی که هوا آفتابی و معتدل است، می‌توانید در بیرون از رستوران وعده موردنظر خود را سرو کنید و از هیاهوی خیابان لذت ببرید. علاوه بر رستوران‌ها، خیابانی به نام کوچه بارها نیز در خیابان بغداد قرار دارد و مملو از بار و کافه‌های مختلف است. اگر به کافه‌گردی در شب علاقه‌مند هستید حتما سری به این خیابان بزنید.

هتل های خیابان بغداد استانبول

در خیابان بغداد استانبول هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره و بوتیک هتلی نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه و شرایط خود در آن‌ها اقامت داشته باشید. از جمله این هتل‌های 5 ستاره می‌توان به هتل هیلتون گزایا تاگی و هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا و 4 ستاره به هتل سوآدیه و هتل بوستانچی اشاره کرد. تمامی این هتل‌ها امکانات مناسبی برای میهمانان خود فراهم کرده‌اند. هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا در نزدیکی پارک کالامیش واقع شده و داری چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به سمت دریا است.

استخر روباز و یک استخر آب گرم سربسته، سالن بدنسازی مجهز به جدیدترین وسایل ورزشی، تلویزیون، انواع وسایل قهوه ساز، بطری‌های آب رایگان، خشک‌شویی، اینترنت رایگان و بسیاری موارد دیگر از جمله امکانات رفاهی این هتل‌ها هستند. همچنین این هتل‌ها در نزدیکی وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارند و به راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها به نقاط مختلف شهر دسترسی پیدا کنید.

هتل سوآدیه بین ساحل سوآدیه و خیابان بغداد واقع شده و چشم‌انداز اتاق‌های آن به سمت دریای مرمره است. هتل بوستانچی نیز در منطقه کادیکوی قرار دارد و امکاناتی همچون رستوران، وای‌فای رایگان و دیگر موارد را در اختیار میهمانان خود گذاشته است.

مرکز خرید خیابان بغداد استانبول

از جمله دلایلی که مردم محلی یا حتی توریست‌ها به خیابان بغداد مراجه می‌کنند، وجود مراکز خرید و فروشگاه‌های متنوع است. از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در ادامه نیز به توضیح بیشتر در رابطه با هر یک می‌پردازیم:

  • پاشاباغچه
  • واکو (vakko)
  • فروشگاه گیلان (Gilan)
  • بیمن (Beymen)
  • کتابفروشی D&R

مرکز خرید خیابان بغداد استانبول

1. پاشاباغچه

پاشاباغچه از فروشگاه‌های محبوب و معروف خیابان بغداد استانبول است. در این فروشگاه می‌توانید مجموعه‌ای از ظروف کریستالی و شیشه‌ای، لوازم دکوری و هنری را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید.

2. واکو (vakko)

واکو از شعب فروشگاه زنجیره‌ای واکو در ترکیه است که در این خیابان نیز قرار دارد. مجموعه‌های این برند شامل لباس‌ها، لوازم جانبی و اقلام دکور خانه است که تمامی اجناس با توجه به مد طراحی شده و تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند.

3. فروشگاه گیلان (Gilan)

فروشگاه گیلان نیز از دیگر فروشگاه‌های معروف این خیابان بوده که جواهرات دست ساز و هنری زیبایی ارائه می‌دهد. اگر علاقه‌مند به جواهرات و زیورآلات خاص هستید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این فروشگاه را از دست ندهید.

4. بیمن (Beymen)

فروشگاه بیمن از برندهای معروف ترکی‌ در زمینه پوشاک است که انواع البسه را با کیفیت بالا خدمت مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر پوشاک ترک، انواع محصولات برندهای بین‌المللی و جهانی نیز در این فروشگاه قابل مشاهده است.

5. کتابفروشی D&R

کتابفروشی D&Rاز معروف‌ترین کتاب فروشی‌های استانبول بوده و مجوعه‌ای از کتاب‌های ترکی و انگلیسی را ارائه می‌دهد. این کتابفروشی در خیابان بغداد واقع شده و اگر به کتاب‌خوانی علاقه‌مند هستید حتما از این کتاب فروشی بازدید کنید.

قیمت آپارتمان در خیابان بغداد استانبول

همانطور که اشاره کردیم، خیابان بغداد استانبول از جمله خیابان‌های شیک، لوکس و گران‌قیمت این شهر است. بنابراین از سطح زندگی بالایی برخوردار بوده و از نظر قیمت نیز با سایر مناطق استانبول متفاوت هست. با توجه به اینکه این خیابان در نزدیکی دریای مرمره قرار دارد، قیمت ملک‌های نزدیک ساحل با منظره دریا بسیار گران‌تر هستند. گرچه قیمت آپارتمان در خیابان بغداد به عواملی نظیر محله، امکانات اضافه همچون استخر، متراژ و سال ساخت آن بستگی دارد؛ با این حال برای اجاره یک واحد تک‌خوابه باید معمول حدوداً ۳ هزار و ۵۰۰ لیر در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم جزئیات مفیدی در خصوص خیابان بغداد استانبول خدمت شما ارائه دهیم. این خیابان در بخش آسیایی استانبول واقع شده و همانند خیابان استقلال، از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های بخش آسیایی به شمار می‌رود. مراکز دیدنی، مکان‌های تاریخی، فروشگاه‌ها و بوتیک، رستوران و کافه و بسیاری جاذبه دیگر در این خیابان قرار دارند که می‌توانند لحظات بی‌نظیری را برای بازدید کنندگان رقم بزنند.

در هنگام سفر به استانبول ترکیه پیشنهاد می‌کنیم یک روز را به بازدید از این خیابان اختصاص دهید. با این حال در صورت وجود هر گونه سوال یا راهنمایی لازم در این زمینه می‌توانید به موسسه الواپلای مراجعه نموده یا با کارشناسان مجموعه تماس بفرمایید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .