whatsapp
الو اپلای

نویسنده :  شیوا داداش زاده

بروزرسانی شده در :  23 شهریور 1400

تعداد نظرات :  0

اینترنت در ترکیه

اینترنت و هزینه های آن در ترکیه

استفاده از اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن است. تقریباً یک میلیارد کاربر اینترنت در جهان و 30 میلیون کاربر در ترکیه وجود دارد . این بدان معناست که میلیون ها خانه و مشاغل به دلیل سرعت زیاد اینترنت با فناوری ADSL متصل هستند.

7 سازمان جداگانه در ترکیه وجود دارد که خدمات اتصال ADSL‌،Fiber و Cable(ماهواره) به اینترنت ارائه می دهند. این سازمانها بسته‌هایی با سرعتهای مختلف‌، گزینه‌های مختلف محدودیت انتقال داده و کمپین های مختلف ارائه می دهند. انتخاب مناسب ترین تعرفه اتصال به اینترنت برای شما از بین این همه گزینه‌، هر سال پس انداز قابل توجهی را برای شما به همراه خواهد داشت.

همه گزینه‌های اتصال به اینترنت را با استفاده از مناسب ترین فرم مقایسه تعرفه‌های اتصال به اینترنت مقایسه کنید . با انتخاب مناسب ترین گزینه اتصال برای خود‌، می‌توانید مقدار قابل توجهی از اتصال اینترنت را ذخیره کنید. علاوه بر این‌، با انتخاب سرعت اتصال اینترنت ADSL‌، فیبر یا کابلی مناسب و محدودیت اتصال با توجه به عادات استفاده‌ خود، می توانید پس انداز خود را حتی بیشترافزایش دهید.

تفاوت در گزینه‌های اتصال به اینترنت در ترکیه

با افزایش تعداد کاربران اینترنت‌، تعداد ارائه دهندگان خدمات و گزینه‌های اتصال نیز افزایش می یابد. پیچیدگی گزینه‌ها انتخاب را سخت تر می‌کند. در این مورد‌، ما نکات کوچکی را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید نحوه انتخاب تعرفه را تعیین کنید.

اگر فقط از اینترنت برای بررسی ایمیل های خود استفاده می‌کنید‌و چند ساعت در روز صفحات وب را مرور می‌کنید‌، گزینه اتصال نسبتاً کم و محدود مانند 1 مگابیت برای شما مناسب تر است.

با افزایش عادات استفاده از اینترنت‌، صحیح است که به تعرفه‌های سرعت بالاتر و محدودیت بیشتر بروید . اگر مصرف اینترنت شما بیشتر است و آهنگ ها‌، تصاویر و فیلم های مورد علاقه خود را در رایانه خود دانلود می‌کنید‌، می‌توانید سرعت بیشتر و بسته‌های نامحدود را انتخاب کنید. برای این منظور‌، مقایسه سرعت اتصال به ترتیب 8 مگابیت و بالاتر و 16 مگابیت و بالاتر مفید خواهد بود.

ADSL چیست؟

ADSL نوع خاصی از اتصال به اینترنت است که با استفاده از خطوط تلفن استاندارد‌، اینترنت پرسرعت را فراهم می‌کند. این فناوری به ما امکان می دهد از داده‌ها و شبکه‌های صوتی به طور همزمان استفاده کنیم. با استفاده از این فناوری سرعت اتصال کاربران افزایش یافته و سرعت اینترنت به حد مگابیت رسیده است. با توسعه فناوری های ماهواره ای و فیبر‌، فناوری های سریع اینترنت متنوع می‌شوند و شرکت ها ترکیبات متفاوتی از تعرفه‌ها را که کاربران می‌توانند در محیط رقابتی انتخاب کنند‌، ارائه می دهند.

اینترنت فیبر چیست؟

اینترنت فیبر یک اتصال جدید و فناوری جریان داده‌هاست که در آن داده‌ها به جای کابل های استاندارد از طریق خطوط ساخته شده از مواد “Fiberoptic” منتقل می‌شوند. این اتصال سریعتر و مزایای بیشتری در جریان داده‌ها به کاربران خود ارائه می دهد. برای استفاده از اینترنت فیبر‌، داشتن زیرساخت کابل فیبر نوری در منطقه ای که زندگی می‌کنید ضروری است.

دانلود چیست؟

دانلود، بارگیری یا انتقال داده‌ها ازسرورمتصل به شبکه اینترنت، به رایانه ی شخصی است. از آنجا که متن و تصاویررا در جستجوهای انجام شده در وب سایت ها بارگیری می‌کنید‌، آنها در محدوده بارگیری قرار می گیرند. وقتی در مورد سرعت اینترنت صحبت می‌کنیم، مهمترین عاملی که معمولاً منظور می‌شود سرعت بارگیری شما یا همان دانلود است.

آپلود چیست؟

کلمه ” آپلود” به معنای بارگذاری یا ارسال فایل هایی مانند برنامه‌ها‌، اسناد یا صفحات وب از یک رایانه به رایانه دیگر (معمولاً سرورها) است. بارگذاری بسیار مهم است به خصوص اگر جزو افرادی باشید که بارگذاری فایل ها و داده‌های مختلف را انجام می دهید. اما برای اکثر کاربران‌، بارگیری بیشتر اهمیت دارد‌، نه بارگذاری.

سهمیه استفاده عادلانه چیست؟

سهمیه استفاده عادلانه کاهش سرعت کاربرآنی است که دانلود ماهانه‌ی آنها از محدوده‌ی خاصی فراتر می‌رود تا بدین ترتیب بتوان خدمات عادلانه به همه کاربران ارائه داد. سهمیه استفاده منصفانه توسط ارائه دهندگان خدمات به صورت استاندارد ارائه می‌شود. می‌توانید سهمیه استفاده عادلانه را با پرداخت هزینه‌ی اضافه، افزایش دهید یا به طور کامل حذف کنید. با این حال‌، ما توصیه می‌کنیم که از سودمندترین تعرفه ای استفاده کنید که مربوط به میزان استفاده ماهانه شما از اینترنت است. در غیر این صورت‌، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های غیر ضروری را متحمل شوید.

ADSL ناب چیست؟

 کمپین عمومی اینترنتی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تلفن ثابت به اینترنت دسترسی داشته باشید. با ADSL ساده‌، می‌توانید بدون پرداخت قبض تلفن خانه به اینترنت متصل شوید. با این حال‌، این خدمتی است که در قبال هزینه‌ها و تعهدات مختلف اضافی انجام می‌شود‌ و قبل از استفاده از این سرویس‌، آگاهی از شرایط و هزینه‌های اضافی آن برای شما مفید خواهد بود.

مواردی که باید در تعهدات داده شده مورد توجه قرار گیرد

در صورت خرید اینترنتی در قبال تعهد‌، می‌توانید از تخفیف های مختلف بهره مند شوید. معمولاً تعهدات به مدت 12 و 24 ماه داده می‌شود و با طولانی شدن مدت زمان‌ تعهد، تخفیف های بیشتری ارائه می‌شود. دلیل نرخ تخفیف بالا دراینگونه تعهدات این است که رقابت بین شرکتهای ارائه دهنده‌ی اینترنت برای جذب کاربران فردی زیاد است. در صورت تمایل به لغو اشتراک اینترنت قبل از پایان دوره تعهد‌، ممکن است تخفیف های ایجاد شده توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت پس گرفته شود ویا مجازات های مختلفی اعمال شود. گاهی اوقات‌، پرداخت صورتحساب ها‌، حتی اگر از آنها استفاده نمی‌کنید‌، به جای لغو تعهد داده شده‌، سودمندتر است. بنابراین‌، شما باید دوره‌های تعهد را با دقت انتخاب کنید.

ارائه دهندگان اینترنت فعال در کشور ترکیه

TurkNet‌

در سال 1996 تأسیس شد‌، شرکتی است که در بازار مخابرات، تلفن‌، اینترنت انبوه‌، مرکز داده و … را که برای رفع نیازهای خاص فراد و مشاغل طراحی شده است، ارائه می دهد.

TurkNet‌

TTNET

 26 آوریل 2006 به عنوان زیرمجموعه Türk Telekom تأسیس شد و فعالیتهای خود را در 14 مه 2006 با اخذ “مجوز ارائه دهنده خدمات اینترنت” آغاز کرد.

Turkcell‌

به عنوان یک شرکت مخابراتی نوآوراز شرکتهای زیرمجموعه‌ی Turkcell است که به شکل سوپر آنلاین بر اساس زیر ساختی که ایجاد نموده است خدمات مخابراتی مختلفی از جمله اینترنت فیبر نوری‌ ارائه می دهد.

Vodafone

یک شرکت بین المللی تلفن همراه بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در نیوبری است. این شرکت، اپراتور GSM در 30 کشور جهان است. در کشور ترکیه نیزاین شرکت ارائه خدمات ADSL به مجتمع‌ها را تحت عنوان Vodafone Net آغاز نموده‌است.

اینترنت در ترکیه Vodafone

D-Smart

یکی از برجسته ترین پلتفرم های پخش دیجیتالی کشور ترکیه است که از سال 2007 تحت حمایت هلدینگ تلویزیون Doğan TV فعالیت می‌کند. علاوه بر پلت فرم پخش دیجیتال D-Smart‌، خدمات ADSL را نیز به خانه‌ها ارائه می دهد.

اینترنت در ترکیه D-Smart

Uydu net

سیستمی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به خط تلفن‌، از طریق مودم متصل به رایانه خود از طریق زیرساخت تلویزیون ماهواره‌ای‌، به اینترنت متصل شوید.

دوپینگ

از سال 2004 به عنوان زیرمجموعه Millenicom Turkey در ترکیه فعالیت می‌کند. این سرویس خدمات ADSL و تلفن ثابت را به مشتریان خود ارائه می دهد.

Digiturk‌

که در 1999 تأسیس شد‌، از سال 2000 با کانال های تلویزیونی‌، رادیویی‌، موسیقی و اینترنت به مشتریان خود خدمات رسانی می‌کند.

اینترنت در ترکیه Digiturk‌

چگونه ارائه دهندگان اینترنت را انتخاب کنیم؟

اخیراً‌، ارائه دهندگان اینترنت کمپین های مختلفی را برای کاربران اجرا کرده اند. با راه اندازی کمپین های اینترنتی برای مجتمع‌ها توسط شرکت های GSM‌، گزینه‌های بسته‌های اینترنت برای کاربران جدید افزایش یافته است و رقابت در بازار، ارائه دهندگان را به سمت بسته‌های متنوع تر سوق داده است. برای انتخاب ارائه دهنده اینترنت مناسب‌، ابتدا باید نیازهای خود و میزان بودجه ای را که می‌توانید ماهانه اختصاص دهید، تعیین کنید. شما باید کمپین های ارائه دهندگان اینترنت را با توجه به بودجه و نیازهای تعیین شده‌ی خودتان ارزیابی کنید.

مقرون به صرفه ترین بسته‌های اینترنتی

اینترنت فیبر در خانه از Millenicom‌؛ پشتیبانی 24 ساعته مرکز تماس‌، نصب سریع در 48 ساعت. 3 ماه اول 79.90 TL ،9ماه باقی مانده 89.90 ،16 مگابیت بر ثانیه  نامحدود 12 ماه

 Digiturk

اینترنت نامحدود تا 16 مگابیت بر ثانیه، نامحدود24 ماه  74.00 لیر

Dsmart

اینترنت ADSL نامحدود16 مگابیت بر ثانیه  نامحدود 24 ماه  87.90 لیر

کمپین فیبر 35

اینترنت خانگی واقعی نامحدود‌، بدون سهمیه 35 مگابیت بر ثانیه94.90 TL

ترکنت

ارتباط رایگان بدون تعهد، فیبر، حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه اینترنت و 1000 دقیقه مکالمه با همه اپراتورها.99.90 TL

 مخابرات ترکیه

کمپین ماه اول از ما، اینترنت فیبر با Türk Telekom‌، 16 مگابیت بر ثانیه نامحدود    24 ماه        92.90 TL

 ترکسات؛ کمپین پر از سرگرمی، KabloTV آنالوگ‌، بسته اصلی KabloTV‌، بسته سینمای Vizioon‌، کابل نت نامحدود تا 25 مگابیت بر ثانیه‌، نامحدود24 ماه  89.99 TL

 وودافون؛ فیبر 50 در خانه، 6 ماه اول 59 لیر‌، 18 ماه بعد 118 لیر،50 مگابیت بر ثانیه، نامحدود        24 ماه        59.00 لیر

Dsmart ؛ بسته فیلم های سینمایی + اینترنت فیبر نامحدود، کانالهای فیلم HD و کانالهای ممتاز

8 مگابیت بر ثانیه، نامحدود 24 ماه        99.90 TL

 Dsmart ؛ اینترنت فیبر نامحدود، اینترنت فیبر نامحدود تا 24 مگابیت بر ثانیه،97.90 TL

دیجیتالی

بسته‌های اینترنت Digiturk + Göknet؛ فیبر،16 مگابیت بر ثانیه، نامحدود24 ماه99.00 لیر

سوپرآنلاین؛ کمپین الیاف پرواز ترکسل، فیبر، سرعت اینترنت 25 مگابیت بر ثانیه بین ساعت 18:00 تا 06:00 با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه، نامحدود 12 ماه  114.90 TL

وودافون؛ فیبر 100 در خانه، 6 ماه اول 69‌ لیر، 18 ماه بعد 138لیر، 100 مگابیت بر ثانیه ،نامحدود 24 ماه 69.00 لیر

دیجیتالی

قیمت کمپین Digiturk + Kablonet بسته اینترنت، فیبر، اینترنت Digiturk و Türksat با هم با قیمت های تخفیف خورده، 16 مگابیت بر ثانیه  نامحدود 24 ماه  104.99 TL

هزاره، کمپین فیبر 100، فیبر،اینترنت فیبر نامحدود از Millenicom! حداکثر سرعتی که می‌توانید دریافت کنید، بدون تعهد، واقعا نامحدود، 100 مگابیت بر ثانیه   نامحدود 104.90 TL

مخابرات ترکیه، کمپین رایگان 3 ماهه، فیبر، استفاده از اینترنت نامحدود در Fiber Power Telekom ترکیه در 3 ماه اول رایگان،35 مگابیت بر ثانیه  نامحدود 27 ماه  117.90 TL

ترکسات، کمپین 100 باعث خنده شما می‌شود، فیبر، KabloTV آنالوگ- بسته فوقانی KabloTV-بسته سینمای طلایی، 100 مگابیت بر ثانیه    نامحدود 24 ماه  109.99 TL

سوپرآنلاین، کمپین جشنواره سرعت، فیبر،جشنواره سرعت فیبر Turkcell ، 200 مگابیت بر ثانیه فیبر نامحدود با شروع از 149.90 T، علاوه بر این‌، امتیازات و فرصت های بسیار ویژه ای در جهان Turkcell Platinum در انتظار شماست. 200 مگابیت بر ثانیه           نامحدود 12 ماه  149.90 TL

 Dsmart، بسته ورزشی خانواده + اینترنت فیبر نامحدود، فیبر، کانالهای ورزشی ممتاز‌، کانالهای ویژه کودکان، 24 مگابیت بر ثانیه، نامحدود12 ماه 112.90 TL

 مخابرات ترکیه، کمپین اینترنتی دانشجویان دانشگاه، فیبر، 50 مگابیت بر ثانیه، نامحدود 12 ماه  124.90 TL

 سوپرآنلاین،کمپین جشنواره سرعت 100 فیبر Turkcell Fiber،جشنواره سرعت فیبر Turkcell آ، فیبر نامحدود 100 مگابیت بر ثانیه تنها 129.90 TL است. علاوه بر این‌، با امتیازات Turkcell Platinum،100 مگابیت بر ثانیه نامحدود 12 ماه  129.90 TL

ترکسات،کمپین افسانه ای، KabloTV آنالوگ‌، بسته برتر KabloTV‌، بسته سینمای طلایی‌، Kablonet هوشمند نامحدود تا 100 مگابیت بر ثانیه،نامحدود12 ماه 138.99 TL

 دیجیتالی، سوپر لیگ + بسته اینترنت نامحدود، فیبر، سوپر لیگ و اینترنت نامحدود تا 16 مگابیت بر ثانیه، 16 مگابیت بر ثانیه نامحدود 12 ماه  144.00 TL

 سوپرآنلاین،کمپین فرصت Superbox، فیبر، بدون نیاز به خدمات اینترنتی ثابت دیگر‌، اینترنت با سرعت فیبر با سیم کارت 4.5G SUPERBOX اکنون در خانه شما است.

15 مگابیت بر ثانیه، نامحدود 12 ماه 599.90 TL

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
5 از 5 با 2 رای

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .