whatsapp
الو اپلای
افزایش دستمزد کارگران ترکیه

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  7 مرداد 1402

تعداد نظرات :  0

افزایش دستمزد کارگران ترکیه

آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای ‌عالی کار ترکیه، اظهار داشت که این کشور در سال گذشته حدود سه مرتبه دستمزد کارگران را افزایش داده و اکنون نیز بالاترین میزان صادرات و تفاهم‌نامه‌ها را با کشورهای مختلف برقرار کرده است. او با اطمینان بیان کرد که این افزایش در دستمزد‌ها، در واقع در رونق اقتصاد و تولید داخلی کمک کننده خواهد بود.

آیت اسدی همچنین اضافه کرد که «دولت، متأسفانه در اسفندماه سال گذشته به مسائل مرتبط با کارگران و معیشت آن‌ها توجه کافی نکرده است؛ اما طی چهار ماه اخیر طی انجام یکسری آزمایشات به این نتیجه رسیدیم که نرخ تورم در بسیاری از اقلام زندگی به بالای 80 درصد رسیده است. به همین دلیل از دولت تقاضا کردیم که سبد معیشت کارگران مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و راهکاری جهت جبران این مشکل مطرح و اجرایی شود».

مطابق با گفته اسدی، ترکیه در سال گذشته ۳ بار دستمزد کارگران را افزایش داده است و در حال حاضر نیز با کشورهای مختلف بالاترین حجم صادرات و تفاهم‌نامه‌ها را دارد. او در عین حال ابراز نگرانی کرد که دولت ما در تعیین حداقل دستمزدها عملکرد مناسبی نداشته است که این موضوع فشار زیادی را به کارگران و کارفرمایان وارد کرد.

در سال‌های اخیر، تعداد افراد مهاجر در زمینه کار یا زندگی در ترکیه، به شدت افزایش یافته است. از سوی دیگر، دولت ترکیه بر خلاف دولت‌های کشورهای همسایه، همواره در تلاش است تا از استانداردهای بین المللی برای پرداخت دستمزد و حقوق کارمندان و کارگران خارجی در خاک خود استفاده کند. با این حال، تلاش برای افزایش دستمزد کارگران و بهبود شرایط معیشت آن‌ها، می‌تواند به‌عنوان یکی از مولفه‌های ایجاد توازن اجتماعی و افزایش رونق اقتصادی در کشور مدنظر قرار گیرد. همچنین برای کسب اطلاعات جامع درباره حقوق کارگر در ترکیه میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.

درخواست نماینده کارگران از دولت برای بررسی سبد معیشت، به منظور تعیین نیازها و هزینه‌های زندگی معمولی کارگران، اهمیت بالایی دارد. در نتیجه، با اتخاذ تدابیری مناسب و اجرای راهکارهایی جهت کاهش نرخ تورم و افزایش توانمندی خرید کارگران، می‌توان بهبود چشمگیری در معیشت آن‌ها و رونق اقتصادی کشور به‌دست آورد. در حال حاضر بنابر گفته دولت ترکیه حداقل دستمز خالص در سال 2023 را به 11.402 لیر معادل 483 دلار افزایش خواهد یافت.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .