whatsapp
الو اپلای
رد شدن اقامت ترکیه

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  28 اسفند 1401

تعداد نظرات :  0

دلایل رد شدن اقامت ترکیه

در سال‌های اخیر، ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت و اقامت، انتخاب بسیاری از افراد در سراسر جهان شده است. با این حال در بسیاری از موارد، درخواست اقامت افراد مورد پذیرش قرار نگرفته که این امر می‌تواند باعث ناامیدی و بروز مشکلات فراوانی برای آن‌ها شود.

درواقع درخواست اقامت در ترکیه توسط اداره مهاجرت این کشور بررسی می‌شود و بنا به دلایلی مانند ناقص بودن مدارک یا عدم داشتن شرایط لازم ممکن است درخواست رد شود. در ادامه مقاله به بررسی دلایل و عواملی که می‌تواند باعث رد درخواست اقامت در ترکیه شود، پرداخته می‌شود.

 

دلایل رد شدن اقامت ترکیه

دلایل رد شدن اقامت ترکیه ممکن است باتوجه به مقررات و قوانین کشور و نوع اقامتی که درخواست شده متفاوت باشد. لازم به ذکر است که در صورت رد درخواست اقامت در ترکیه نامه‌ای به متقاضی که شامل دلیل رد درخواست بوده ارسال خواهد شد. از جمله این دلایل عبارت‌اند از:

  • عدم ارائه مدارک کافی و صحیح: ممکن است درخواست دهنده اقامت، مدارک و اطلاعات کافی و صحیح را به مقامات مربوطه ارائه ندهد که این امر می‌تواند باعث رد درخواست شود. حتی در صورت ارائه مدارک جعلی نیز توسط اداره مهاجرت ترکیه تشخیص داده شده و فوراً درخواست اقامت رد خواهد شد.
  • مسائل مالی: در مواردی، مقامات مربوطه باتوجه به وضعیت مالی درخواست دهنده، ممکن است اعتقاد داشته باشند که وی در طول دوره اقامت قادر به تامین هزینه‌های اقامت خود نیست؛ در این حالت می‌تواند باعث رد درخواست شود.
  • مشکلات امنیتی و دیپورت: ممکن است درخواست دهنده اقامت، در گذشته با جرائمی مواجه یا دیپورت شده باشد که این موضوع می‌تواند باعث رد شدن اقامت ترکیه شود.
  • عدم داشتن شرایط قانونی: ممکن است درخواست دهنده اقامت، شرایط قانونی به عنوان مثال از نظر سن، تحصیلات، تجربه کاری و زبان را برای دریافت مجوز اقامت نداشته باشد.
  • مسائل مربوط به سلامت: در برخی موارد مسائل مربوط به سلامت مانند داشتن بیماری‌های خاص می‌تواند باعث رد درخواست شود. درواقع بیماری‌هایی که ممکن است سلامت عموم را به خطر بی‌اندازد.
  • عدم برخورداری از مجوز کار: مطابق با قوانین و مقررات ترکیه، شهروندان خارجی برای شروع فعالیت کاری خود حتما باید مجوز کار را دریافت کنند. از این رو متقاضیانی که بدون مجوز کار مشغول کار باشند، درخواست اقامت آن‌ها رد خواهد شد.

 

تجربه اقامت ترکیه با موسسه مهاجرتی الواپلای

دریافت اقامت در ترکیه دارای شرایطی است که در صورت عدم رعایت آن ممکن است درخواست رد شود. درواقع رد درخواست اقامت ترکیه یا ریجکت درخواست به معنای عدم تایید درخواست اقامت توسط مقامات مربوطه است. دلایل رد درخواست مجوز اقامت ممکن است بسته به مقررات و قوانین مربوط به هر نوع اقامتی متفاوت باشد.

به طور کلی این دلایل شامل عدم ارائه مدارک و اطلاعات کافی و صحیح، عدم تمکین مالی، مشکلات امنیتی، عدم داشتن شرایط قانونی و مسائل مربوط به سلامتی است. در صورت رد درخواست اقامت، متقاضی حق تقاضای مراجعه به دادگاه‌ را دارد تا در مورد این تصمیم اعتراض کند. از این رو بهتر است با وکیل یا مشاوره حقوقی مجرب که در امور مهاجرتی و اخذ اقامت متخصص است مشورت کنید.

موسسه مهاجرتی الو اپلای با بهره‌مندی از وکلا و کارشناسان متخصص این اطمینان را به شما می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان بدون هیچ مشکلی بتوانید اقامت خود را دریافت کنید. از این رو می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با الواپلای تماس بگیرید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

اولین کسی باشید که برای این پست کامنت میگذارید!
تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .