whatsapp
الو اپلای
نوبت دهی کنسولگری استانبول

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  17 بهمن 1401

تعداد نظرات :  20

نوبت دهی کنسولگری استانبول

در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، باید از طریق سفارت خانه کشور مقصد یا نماینده‌های آن‌ها که با عنوان کنسولگری‌ شناخته می‌شوند، ویزای خود را دریافت کنید. مواردی مانند بررسی مدارک، انجام بایومتریک و انگشت نگاری برای درخواست ویزا در کنسولگری انجام می‌شود که باید وقت مناسبی را برای انجام این امور دریافت کنید. از این رو نوبت دهی کنسولگری در فرایند دریافت ویزا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در کشور ترکیه و شهر استانبول نیز سفارت ‌خانه‌ها و کنسول گری‌هایی برای روابط بهتر با کشورهای دیگر و انجام امور شهروندی اتباع خارجی تعیین شده است. از این رو شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سامانه نوبت دهی خدمات کنسولی استانبول برای انجام امور ویزا نوبت دریافت کنید تا پس از تعیین وقت مدارک لازم را حضوراً ارائه دهید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه نوبت دهی کنسولگیری استانبول کسب کنید.

 

 

مراحل نوبت دهی کنسولگری استانبول

همانطور که می‌دانید سفارت خانه‌ها و کنسول‌گری‌ها در راستای گسترش و توسعه روابط تجاری کشورها و انجام خدمات برای اتباع خارجی و صدور ویزا راه‌اندازی شده‌اند. از این رو تمام مهاجرانی که قصد ترک کشور را دارند باید به این دو ارگان مراجعه و ویزای مربوطه را دریافت کنند. به طور کلی کنسولگری‌ها کوچک‌تر از سفارت خانه‌ها هستند و به عنوان نماینده آن‌ها در دیگر شهرها دارای دفاتر رسمی می‌باشند.

همچنین از آنجایی که در کشور ما سفارتخانه‌های کشورهای کانادا، آمریکا و بسیاری دیگر وجود ندارد، یکی از راه‌های دریافت ویزا و ارسال مدارک لازم جهت مهاجرت به این کشورها، مراجعه به کنسولگری این کشورها در شهرهای ترکیه است.

برای نوبت دهی کنسولگری ترکیه باید از طریق سامانه نوبت دهی سفارت ایران استانبول اقدام کنید. پس از تعیین نوبت، باید فایل آن را پرینت بگیرید و به همراه کد رهگیری و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه خود به کنسولگری مراجعه نمایید. به این نکته توجه کنید که مدارک ارائه شده باید ترجمه شوند و در صورتی که ترجمه مدارک در داخل کنسولگری انجام شود هزینه آن نیز دریافت می‌گردد. علاوه بر آن نیز داشتن حساب بانکی در ترکیه الزامی بوده و باید کارت بانکی را به کنسولگیری ارائه دهید.

 

سفارت ترکیه در ایران

همانطور که گفته شد برای تعیین وقت از کنسولگری باید به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید تا وقت برای شما تعیین شود. بنابراین برای نوبت دهی کنسولگری استانبول نیز باید از طریق وب سایت سفارتخانه ترکیه در ایران به نشانی Tehran.emb.mfa.gov.tr اقدام به دریافت نوبت کنید. پس از آنکه نوبت مشخص شد باید برای بررسی مدارک، انجام مصاحبه و انگشت نگاری به سفارتخانه مراجعه کنید.

البته لازم به ذکر است به مدت سه ماه می‌توانید بدون ویزا یا مراجعه به سفارت در کشور ترکیه اقامت داشته باشید؛ اما برای مدت زمان بیشتر باید برای اخذ ویزا باید از سفارت ترکیه درخواست تعیین وقت دهید و سپس برای تکمیل مراحل به صورت حضوری در سفارتخانه حضور پیدا کنید. روزهای کاری سفارت ترکیه در ایران از یکشنبه تا پنج شنبه به جز روزهای تعطیل 2023 از ساعت 9 الی 17 است.

 

مدارک لازم برای دریافت نوبت کنسولگری استانبول

دریافت وقت از کنسولگری استانبول به صورت آنلاین و از طریق وب سایت انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. بنابراین باتوجه به نوع ویزای دریافتی با پاسپورت معتبر و مراجعه به وب سایت برای تعیین وقت اقدام کنید.

برای دریافت نوبت باید با مراجعه به سایت Konsolosluk.gov.tr/Visa فرم درخواست را پر کنید. مواردی از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، شاره تماس، ایمیل، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، نوع ملیت، نوع ویزا، ویزای یکبار یا چندبار ورود به ترکیه و نوع پاسپورت را تکمیل نمایید. به خاطر داشته باشید که برخورداری از پاسپورتی معتبر از جمله الزامات نوبت دهی کنسولگری استانبول است.

 

هزینه دریافت وقت از کنسولگری ترکیه

حتما می‌دانید که دریافت ویزا و انجام مراحل آن هزینه‌هایی را نیز در بردارد. کشور ترکیه نیز به دلیل شرایط مناسب اقتصادی و روابط تجاری گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی، کاری و حتی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید. از این رو با حداقل سرمایه 400 هزار دلار  آمریکا می‌توانید ویزای شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

همچنین برای نوبت دهی کنسولگری استانبول نیز باید حدود 60 الی 80 دلار هزینه پرداخت کنید؛ البته این هزینه ثابت نبوده و بسته به شرایط ممکن است متغیر باشد.

 

نوبت دهی کنسولگری ایران در استانبول

برای دریافت نوبت از کنسولگری ایران در استانبول مطابق با دیگر کنسولگری‌ها باید به صورت آنلاین و از طریق سامانه رسمی کنسولگری ایران در استانبول به نشانی Appointment.mfa.ir اقدام به دریافت نوبت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ورود به کنسولگری خارج از نوبت امکانپذیر نخواهد بود. از این رو برای دریافت نوبت باید وارد سامانه میخک شوید و کد رهگیری دریافت کنید.

 

اخذ کد رهگیری از طریق سامانه میخک

همانطور که گفته شد، برای دریافت نوبت باید از طریق سامانه سفارت ایران در ترکیه واقع در شهر آنکارا اقدام کنید. ثبت و صدور شناسنامه، صدور کارت ملی هوشمند، تغییر نام و نام خانوادگی، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی عدم سوء پیشینه، صدور و تعویض گذرنامه یا پاسپورت، تایید اسناد تجاری, امور حمایت‌های کنسولی و بسیاری موارد دیگر از جمله خدماتی است که در سفارت ایران در ترکیه ارائه می‌شود.

سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا همان میخک در راستای ارائه خدماتی همچون وکالتنامه، اسناد تجاری مالی، امور دانشجویان ایرانی در ترکیه، گذرنامه و شناسنامه و به طور کلی جهت تسهیل در امور اداری و حقوقی شهروندان ایرانی در ترکیه راه‌اندازی شده است. برای ساخت حساب کاربری در این سامانه باید وارد نشانی Mikhak.mfa.gov.ir شوید و برای نوبت دهی کنسولگری استانبول کد رهگیری را دریافت کنید.

 

دریافت نوبت از کنسولگری استانبول با مشاورین الواپلای

همانطور که می‌دانید برای مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله ترکیه باید از کنسولگری نوبت دریافت کنید تا با ارائه مدارک، انگشت نگاری و گواهی‌های لازم درخواست خود را برای دریافت ویزا ارائه دهید. نوبت دهی کنسولگری استانبول به صورت آنلاین بوده و با مراجعه به سامانه رسمی و ثبت نام در آن می‌توانید نوبت دریافت کنید.

پس از تعیین نوبت باید دقیقاً در تاریخ و ساعت اعلام شده در کنسولگری حضور داشته باشید و مدارک لازم را برای دریافت ویزا ارائه دهید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نوبت دهی سفارت ترکیه یا کنسولگری استانبول با کارشناسان الواپلای تماس بگیرید و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

  • سهیلا همتی

    1402-10-15 در 2:25 ق.ظ

    من استانبول هستم . برای خودم و همسرم میخوام عدم سوپیشینه بگیرم . از سامانه میخک کد رهگیری رو گرفتم وقتی میخوام نوبت بگیرم . مینویسه نمایندگی انتخابی شما اکنون قادر به ارائه خدمت نیست. لطفا در زمان دیگری مراجعه بفرمایید. چند روزه همین ارور رو میزنه . حالا من چطوری نوبت بزنم و تاریخ بگیرم . کد رهگیری رو دارم فقط روز مراجعه نمیتونم ثبت کنم

    • شیوا داداش زاده

      1402-10-16 در 10:58 ق.ظ

      سلام
      از همون سامانه میخک فقط می تونید وقت بگیرید.

  • عرفان

    1402-09-08 در 1:32 ق.ظ

    سلام
    اگر بخوام برام نوبت بگیرید شرایط را می‌فرمائید

    • شیوا داداش زاده

      1402-09-08 در 7:13 ب.ظ

      سلام
      از سایت سفارت ترکیه باید نوبت بگیرید.

    • شیوا داداش زاده

      1402-09-21 در 9:44 ق.ظ

      سلام
      با شماره 0218884645 تماس بگیرید راهنماییتون کنند.

  • خیابانی

    1402-09-05 در 6:04 ب.ظ

    درود بر شما
    من دو بار از سفارت ایران برای ترجمه مدارک وقت گرفته بودم ولی نتوانستم مراجعه بکنم/ الان برای دادن وکالت می خواستم وقت بگیرم ولی می نویسه با توجه به عدم مراجعه در نوبت گیری های قبلی، امکان گرفتن نوبت مجدد برای شما امکان پذیر نمی باشد. این وضعیت موقتی هست و یا کلا دیگه به من وقت نخواهد داد؟ و اگر موقتی هست چند روز اینگونه خواهد بود؟

    • شیوا داداش زاده

      1402-09-07 در 8:01 ب.ظ

      سلام
      حداقل یک ماه بعد از اولین وقتتون که نرفتید می تونه طول بکشه.

  • آزاده اصلاحي

    1402-08-30 در 1:38 ب.ظ

    پاسم گم کردمp

    • شیوا داداش زاده

      1402-09-07 در 8:03 ب.ظ

      سلام
      با همراه گزارش پلیس باید به کنسولگری ایران مراجعه کنید.

  • خال محمد رحیمی

    1402-08-04 در 11:23 ب.ظ

    سلام میخوام کارت اقامت بگیرم

    • شیوا داداش زاده

      1402-08-27 در 12:22 ق.ظ

      سلام
      از چه طریقی در نظر دارید برای اقامت اقدام کنید؟

  • سمر زینلی

    1402-07-17 در 5:26 ب.ظ

    برای ازدواج با وطن داشت ترک

    • شیوا داداش زاده

      1402-08-28 در 10:13 ق.ظ

      سلام
      متوجه نشدم؟

  • مریم بیات

    1402-03-05 در 2:34 ب.ظ

    تمدید تاریخ انقضا پاسپورت

    • شیوا داداش زاده

      1402-03-06 در 11:16 ق.ظ

      سلام
      از سامانه میخک باید وقت بگیرید

  • علی احمدی

    1402-03-03 در 7:33 ب.ظ

    من به ویزای ترکیه ضرورت دارم

    • شیوا داداش زاده

      1402-03-06 در 11:40 ق.ظ

      سلام
      برای ویزا خدمات نداریم

    • شیوا داداش زاده

      1402-03-06 در 11:46 ق.ظ

      سلام
      برای ویزا خدمات نداریم متاسفانه

  • Mehran shahidi

    1402-02-22 در 3:34 ق.ظ

    برای گرفتن شناسنامه

    • شیوا داداش زاده

      1402-03-06 در 12:00 ق.ظ

      سلام
      از سامانه میخک اقدام کنید

تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .