whatsapp
الو اپلای
بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

نویسنده :  ولی زاده

بروزرسانی شده در :  8 آبان 1401

تعداد نظرات :  1

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

انتخاب رشته تحصیلی ، به معنای تصمیم بزرگ و حیاتی برای رقم زدن آینده می باشد . به ویژه در حال حاضر که همه به دنبال تحصیل در مراکز علمی معتبر در سراسر جهان هستند ، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند . در واقع تحصیل در خارج از کشور، به دلیل فراهم کردن مواردی همچون سیستم آموزشی با کیفیت و قوی ، اساتید نخبه از سراسر جهان ، اعطای انواع بورسیه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان در برخی موارد ، فرصت های شغلی مناسب و درآمد بالای افراد ، امکانات مناسب تحصیلی و زندگی ، مدرک معتبر جهانی و… بسیار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است . برای تحصیل در رشته های متفاوت مهندسی در خارج از کشور ، در سطح بین الملل ، آن دسته از رشته های مناسب هستند که از شهرت و اعتبار مدرک دانشگاهی ، هزینه و شهریه مناسب و بازار کار و درآمد ، برخوردار باشند.

بسیاری از افراد با هدف کسب مهارت و تخصص برای ورود به بازار کار و داشتن آینده شغلی مناسب مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند . برای این کار باید مراحلی را طی کنند و مهم‌ترین مرحله ، انتخاب رشته مورد نظر است . معمولا رشته‌های مهندسی بازار کار بسیار خوبی در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته دارند . بعد از انتخاب رشته و دریافت پذیرش تحصیلی دانشجویان می‌توانند با اقدام برای اخذ ویزای کشور مورد نظر برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند . اگر این دانشجویان بخواهند در کشور مورد نظر بمانند و اقامت دائم بگیرند ، حتما باید پس از تحصیل برای اخذ ویزای کاری کشور مورد نظر اقدام کنند تا به وسیله آن بتوانند اقامت دائم آن کشور را بگیرند . دانشجویان سراسر دنیا با انتخاب رشته‌ها مهندسی و تحصیل در آن‌ها به راحتی وارد بازار کار شوند و اقامت دائم کشور محل تحصیل را دریافت کنند . در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از محبوب ترین و پر طرفدارترین رشته مهندسی در خارج از شکور آشنا کنیم . برخی از بهترین رشته‌های مهندسی پرطرفدار و پرتقاضای دانشجوهای سراسر دنیا عبارتند از :

 

مهندسی نفت

لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت بازار جهانی نفت ، بسیاری از کشورها به مهندسان نفت احتیاج دارند . بنابراین می‌توان گفت که رشته مهندسی نفت یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به شمار می‌رود و در اغلب کشورهای دنیا بازار کار بسیار عالی و فرصت‌های شغلی زیادی دارد . دانشجویان بین‌المللی که در این رشته مشغول به تحصیل می‌شوند ، انواع روش‌های استخراج نفت و گاز را فرا می‌گیرند و با دانشی که به دست می‌آورند قادر به توسعه صنعت نفت و زیرساخت‌های آن هستند . به دلیل اینکه مهندسی نفت یک رشته و دانش بسیار حساس و مورد تقااضا است ، کسانی که از این رشته فارغ‌التحصیل شده و وارد بازار کار می‌شوند ، درآمد بسیار بالایی خواهند داشت . گفتنی است که متوسط حقوق مهندسان نفت در بازار جهانی چیزی در حدود 90 هزار تا 110 هزار دلار خواهد بود .

 

 

مهندسی داده

در واقع ، مهندسی داده ها طراحی و ساخت سیستم هایی برای جمع آوری ، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس گسترده ای است . مهندسان داده وظیفه پیاده سازی و نگهداری داده ها ، مدیریت جریان داده ها ، طراحی معماری برای داده ها ، توسعه وگسترش سیستم های نرم افزاری مبتنی بر داده ، کنترل و گزارش گیری از داده ها و … را بر عهده دارند و از این طریق به سایرین این اجازه را می دهند تا به تفسیر و استفاده از داده ها بپردازند . بازار کار مهندسی داده از جایگاه ویژه ای برخورد دار است ، و در حال حاضر مهندسان داده در کشور های خارجی به طور میانگین دارای حداقل حقوق 150 الی 200 هزار دلار در طول سال می باشند .

 

مهندسی شیمی

می توان گفت که ، رشته مهندسی شیمی هم جزو بهترین رشته ها مهندسی برای مهاجرت است که طرفداران زیادی دارد . صنعت پتروشیمی و صنایع مشابه به شدت به این رشته نیاز دارند . به همین دلیل مهندسی شیمی در کشورهایی که در صنعت پتروشیمی فعال هستند مثل کانادا یا کشورهای اسکاندیناوی مثل نروژ ، بازار کار بسیار خوبی داشته و فرصت‌های شغلی آن فراوان هستند . بنابراین می‌توان گفت که تحصیل در رشته مهندسی شیمی آینده شغلی تضمین‌شده‌ای دارد و دانشجویانی که در این رشته فارغ‌التحصیل شوند ، شانس بالایی برای پیدا کردن مشاغل مرتبط با رشته خود در بیشتر کشورها دارند . در حال حاضر حقوق مهندسان شیمی به طور میانگین حدود 50 هزار تا 67 هزار دلار در سال است .

 

مهندسی کامپیوتر

لازمه زندگی مدرن ، همگام بودن با تکنولوژی است . با توجه به نیاز روز افزون بشر به کامپیوتر و فناوری و گسترش فعالیت های کامپیوتری و اینترنتی ، رشته مهندسی کامپیوتر به یک رشته پر درآمد و دارای بازار کار بسیار عالی به خصوص در کشور های پیشرفته اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است . مهندسی کامپیوتر زیر مجموعه گروه ریاضی و فنی می باشد . وظیفه مهندسان کامپیوتر طراحی میکروکنترل ها ، پردازش کننده های میکرونی وطراحی های مدار های مختلف و الگوریتم های مختلف کامپیوتری ، سیستم های اجرایی و… می باشد . در واقع رشته مهندسی کامپیوتر، ترکیبی از علوم کامپیوتر و مهندسی برق و الکترونیک می باشد . انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر به دو گرایش نرم افزار و سخت افزار تقسیم می شود . در گرایش نرم افزار، توسعه و بهینه سازی نرم افزارهای مختلف مورد مطالعه قرار می گیرند و در رشته سخت افزار نیز بهینه سازی و طراحی سیستم های سخت افزاری کامپیوتر هدف می باشد . جالب است بدانید که درآمد سالانه مهندسین کامپیوتر در کشورهای خارجی حدود 55 هزار تا 65 هزار دلار خواهد بود .

 

 

مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران برای مهاجرت بسیار مناسب است . چرا که به شدت مورد نیاز بسیاری از کشورها است . این رشته یکی از رشته‌های تحصیلی بسیار پرطرفدار در میان دانشجویان سراسر دنیا به شمار می‌رود . چرا که بازار کار بسیار عالی و فرصت شغلی فراوانی در دنیا دارد . دانشجویانی که برای رشته مهندسی عمران از دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرش می‌گیرند و در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند ، در اولویت کارفرمایان برای استخدام قرار خواهند گرفت . دانشجویان با کسب مهارت در زمینه عمران می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان با کارفرمایان مختلف تماس گرفته و با آن‌ها قرارداد امضا کنند . همچنین نسبت به اخذ ویزای کاری کشور مورد نظر اقدام کرده و اقامت دائم آن کشور را بگیرند . نکته مهمی که باید بدانید این است که حقوق سالانه مهندسان عمران به طور میانگین چیزی در حدود 30 هزار تا 45 هزار دلار خواهد بود .

 

 

مهندسی برق

به جرات می توان گفت که مهندسان برق نقش پررنگی در زندگی انسان ها و وسایلی که روزانه با انها سر و کار داریم ، دارند . رشته مهندسی برق یکی از سخت‌ترین رشته‌های دانشگاهی به شمار می‌رود . البته باید بدانید که با پشت سر گذاشتن دشواری‌های تحصیل در این رشته ، آینده شغلی شما تضمینی خواهد بود . رشته مهندسی برق در تمام کشورهای دنیا ضروری است و نیاز به مهندسان برق متخصص به شدت حس می‌شود . به همین دلیل این رشته بازار کار خوبی در بیشتر کشورها دارد و کارفرمایان بسیاری به دنبال استخدام فارغ‌التحصیلان این رشته هستند . نکته مهمی که باید بدانید این است که رزومه کاری در زمان تحصیل دانشجو شانس او را برای استخدام شدن در بیشتر کشورها تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد . لازم به ذکر است که حقوق مهندسان برق در کشورهای خارجی سالانه حدود 40 هزار تا 45 هزار دلار است .

 

مهندسی هوافضا

این رشته به علم پرتاب موشک فضا نوردی نیز معروف است . رشته مهندسی هوافضا یکی دیگر از بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت با بازار کار فوق‌العاده است . دانشجویان سراسر دنیا که برای تحصیل مهندسی هوافضا از دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرش می‌گیرند و مشغول به تحصیل می‌شوند ، دانش ساخت هواپیما ، ماهواره و موارد دیگر را کسب می‌کنند . به دلیل اینکه تخصص و مهارت در رشته هوافضا برای ورود به بازار کار از حساسیت بالایی برخوردار است ، می‌توان گفت که رشته هوافضا از سخت‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر دنیا است . با توجه به حساسیت بالای مشاغل این رشته ، مهندسان هوافضا درآمد بالایی خواهند داشت ، به طوری که متوسط درآمد سالانه مهندسان هوافضا مبلغی در حدود 90 هزار تا 110 هزار دلار است .

 

مهندسی اتمی

رشته مهندسی اتمی در دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد و از بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت محسوب می شود . دانشجویانی که با اخذ پذیرش به تحصیل مهندسی اتمی در برترین دانشگاه‌های جهان مشغول می‌شوند ، دانش استفاده از انرژی اتمی را کسب کرده و با تحقیقات گسترده به طراحی و توسعه تجهیزات مورد نیاز برای بهره‌برداری از انرژی اتمی می‌پردازند . رشته مهندسی اتمی هم یکی از سخت‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه به شمار می‌رود و به همین دلیل آینده شغلی آن تضمینی است . دانشجویانی که در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند ، به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند . مشاغل مرتبط با مهندسی اتمی جزو پردرآمدترین شغل‌ها در دنیا هستند به طوری که متوسط حقوق سالانه مهندسان اتمی حدود 100 هزار تا 120 هزار دلار است .

 

مهندسی پزشکی

در واقع رشته مهندسی پزشکی یک پل بین رشته ‌های مهندسی الکترونیک ، مکانیک ،  کامپیوتر و … با رشته ‌های پزشکی می باشد . مهندسی پزشکی کاربرد علوم مهندسی در حوزه پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری ها است . این رشته ترکیبی از دو گروه ریاضی و تجربی است . مهندسان پزشکی به دنبال برطرف کردن نیاز های پزشکی در زمینه طراحی و ساخت انواع تجهیزات و ابزار های پزشکی برای پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری ها به کمک علوم مهندسی می باشد . این رشته در کشورهای بسیاری مورد توجه است و بازار شغلی مناسبی دارد .

 

مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع یکی از محبوب ترین رشته های مهندسی است و بازار کار بسیار خوبی دارد . چرا که  مهندسی صنایع رشته‌ای است که در تمامی مراحل تولید یک کالا دخیل خواهد بود ، در واقع مهندسی صنایع مراحل تولید یک کالا را در نظر گرفته و یک به یک مراحل را پردازش و تحلیل می‌نماید تا راهکاری بهتر برای تولید بهتر کالا ارائه دهد . این رشته در جهت بهبود و نصب سیستم‌های تولیدی به وجود آمده است و تلفیقی از رشته‌های ریاضی ، مهندسی ، اقتصاد و مدیریت است . به کمک رشته مهندسی صنایع می‌توان سیستم‌ها را ارزیابی کرد و نقاط ضعف و قوت سیستم‌ها را شناسایی و نقاط قوت را تقویت کرد . این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از گرایش ها  نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد . برخی از این گرایش ها به شرح زیر است :

  • رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت پروژه
  • رشته مهندسی صنایع گرایش سیستم های مالی
  • رشته مهندسی صنایع گرایش لجستیک
  • رشته مهندسی صنایع گرایش کیفیت و بهره وری
  • رشته مهدسی صنایع گرایش مدیریت نوآوری و فناوری
  • رشته مهندسی صنایع گرایش آینده پژوهی

امتیاز خود را ثبت کنید


چه قدر این پست برایتان مفید بود؟
اولین کسی باشید که به این پست رای میدهید!

  • مجله مهاجرت

    1402-01-25 در 10:42 ق.ظ

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا میشه راهنمایی بفرمایید؟

تماس با ما
درخواست مشاوره رایگان

ما همراه شما خواهیم بود

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک ۲۴ طبقه 2
آدرس و لوکیشن دفتر استانبول : DAP Vadi,Z ofis ,S Blok ,No 56 Kağıthane İstanbul
021-88884645 | 021-88850364
۸ الی ۲۱
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .